جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار شد

جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) با حضور ابراهیم زره ساز مدیر کل، معاونین و کارشناسان استان و اعضا در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون، محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی استان به همراه کارشناسان و همکاران استان با حضور در مرکز قوچان در جشن میلاد امام سوم شیعیان شرکت کنند.

این جشن با قرائت قرآن توسط یکی از اعضای کودک آغاز شد. سپس کلیپی که با هدف معرفی مرکز و فعالیت‌های آن تهیه شده بود برای حضار پخش شد.  

جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار گردید

در ادامه برنامه ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون با ابزار خرسندی از حضور در جمع صمیمی اعضا و مربیان مرکز قوچان از اعضا در خصوص افراد مشهور و هویت تاریخی شهر قوچان پرسش کرد. دو نفر از اعضای مرکز که دارای اطلاعاتی در خصوص مشاهیری چون آیت الله آقانجفی قوچانی و شهید موسوی قوچانی و سابقه شهر قوچان و وجه تسمیه آن بودند به ارائه پرداختند. ابراهیم زره ساز با اشاره به اهمیت و ضرورت آشنایی اعضا با چهره های سرشناس و هویت تاریخی، ایرانی و اسلامی و موسیقی غنی قوچان در مورد علی غلامرضایی معروف به آلمه جوغی از استادان موسیقی سنتی (دوتار) قوچان از اعضا پرسش کرد، با توجه به عدم شناخت کافی کودکان و نوجوانان با شخصیت هایی همچون آیت الله آقانجفی و حاج قربان سلیمانی از آنان خواست در مورد ایشان تحقیق و بررسی نموده و نتایج را برای دفتر استان ارسال کنند.

جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار گردید

نواختن موسیقی سنتی دوتار توسط اعضای نوجوان مرکز، شعر خوانی فرزند یکی از اعضای قدیمی کانون که در محافل ادبی مرکز حضور فعال داشته است، اجرای بخشی از کارگاه ادبی توسط الهام فلاح یساولی مربی ادبی مرکز برای اعضای کودک و نوجوان از دیگر برنامه های این جشن بود.

جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار گردید

در خاتمه محسن رحیمی خجسته عضو مرکز فرهنگی هنری قوچان که به همراه مربی خود قربان جعفری گرمجان در بخش پژوهش اعضا با پژوهش "تأثیر دارچین، آسپرین، عسل، سرکه سیب و هورمون مصنوعی بر سرعت و طول ریشه زنی گیاه پتوس" برگزیده کشوری در سال جاری گشته بود به ارائه گزارشی از پژوهش خود برای اعضا پرداخت و سپس از اعضای فعال در حوزه پژوهش و همچنین از آذین گازران برگزیده مهرواره «هر کودک یک نهال» تقدیر و قدردانی شد.

جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) در مرکز فرهنگی هنری قوچان برگزار گردید

در خاتمه تمامی اعضا کودک و نوجوان با همراهی مدیر کل، معاونین، کارشناسان و همکاران در همنوایی با ترانه «عشق اهورایی من ایران» با برافراشتن پرچم ایران جلوه و شکوه خاصی را به  برنامه بخشیدند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =