کد خبر: 323649
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
نوزدهمین شورای فرهنگی اداری استان برگزار شد

نوزدهمین جلسه شورای فرهنگی و اداری استان در محل ستاد با هدف بررسی حضور کانون در طرح ارائه خدمات فرهنگی به زائران نوروزی خراسان رضوی و ثبت برنامه ها جهت پاسداری از قصه های ایرانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، نوزدهیمن شورای فرهنگی اداری استان روز پنج شنبه ۱۱ اسفندماه با حضور مدیرکل استان، معاونین، کارشناسان و همکاران ستاد برگزار گردید.

نوزدهمین شورای فرهنگی اداری استان برگزار شد

ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون با اشاره به آیین پایانی مهرواره های «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» در هفته های گذشته از همکاران بخش های مختلف ادبی، هنری، فرهنگی و اداری تشکر کرد و گفت: این مهرواره در زمره اولین برنامه های کشوری در حوزه مکاتبه ای است. بخش مکاتبه ای یکی از مهمترین بخش های حوزه ادبی کانون است که در برنامه های مختلفی همکاری داشته ولی هیچ گاه خود محور برنامه ها نبوده است که به لطف امام رضا علیه السلام این مهم محقق شد و در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تجربه موفق برگزاری این مهرواره از افزوده شدن بخش ها و قالب های مختلف فرهنگی و هنری به این مهرواره خبر داد و آن را فرصت مغتنمی برای عاشقان امام رضا علیه السلام دانست.

مدیر کل استان در ادامه با اشاره به قالب قصه گویی رضوی در سنوات گذشته به سند چشم انداز قصه گویی اشاره کرد و محقق شدن اهداف و اجرایی شدن گام‌های سند چشم انداز قصه گویی را با توجه به رسالت کانون جز اصلی ترین برنامه ها در سال پیش رو دانست و گفت: ضروری است از ابتدای سال دبیرخانه سند چشم انداز قصه گویی در واحد فرهنگی مستقر و قصه هایی که تاکنون به دبیرخانه رسیده است تجمیع و بهره برداری مناسب در راستای سند چشم انداز قصه گویی انجام پذیرد.

زره ساز با تاکید به ایجاد مبحث شریک فرهنگی در استان خراسان رضوی به تجربه موفق راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مشهد (مرکز فرهنگی هنری شماره ۷) و موفقیت های حاصله از این مراکز نوید راه اندازی مرکز تخصصی سورنا ویژه نوجوانان را در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ را اعلام کرد و آن را سرآغاز توجه و نگاه ویژه به نوجوانان در حوزه رسانه دانست که می تواند سبب پایدارسازی مخاطب نوجوان شود چرا که نوجوان امروز نیازمند این گونه برنامه هاست.

ایشان در خصوص ارائه خدمات فرهنگی به زائران گفت: لزوم توجه به زائران کودک و نوجوان در ایام نوروز و ارائه خدمات فرهنگی به آنها یکی از ویژه برنامه های شناسایی و معرفی کانون استان و فعالیت های آن است لذا به همین منظور در استان خراسان با استقرار ایستگاه های مشهد(۴ ایستگاه)، چناران، نیشابور، قوچان، گناباد، تربت حیدریه و سبزوار در مسیر زائران از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین این مهم محقق می شود.

در حاشیه این جلسه، از زحمات کارشناس بخش اداری معصومه فهیمی که به مقام بازنشستگی نائل آمد قدردانی و تشکر شد.

نوزدهمین شورای فرهنگی اداری استان برگزار شد

همچنین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بواسطه اجرای برنامه های متنوع و فرهنگ ساز از سوی ستاد دهه فجر با اهدای لوح تقدیر مورد قدردانی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =