اجرای نمایش باعث تقویت حافظه و مهارت کلامی کودکان و نوجوانان می‌شود

نشست ادبی مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج با حضور جمال‌الدین اکرمی نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جمال‌الدین اکرمی در ابتدای این برنامه بازی «گرگم و گله می‌برم» را با بچه‌ها و خانواده‌های‌شان اجرا و در ادامه درباره اهمیت بازی صحبت کرد.

اکرمی بیان کرد: بازی، اعتماد به نفس بچه‌ها را بالا برده و مهارت‌های اجتماعی آنان را تقویت می‌کند.

این نویسنده به تأثیر بازی در ایجاد حس امید به زندگی در کودکان و نوجوانان اشاره داشت و خطاب به مربیان و خانواده‌ها گفت: با بچه‌ها بازی کنید و با خوشحالی پرورش‌شان دهید.

در بخش بعدی این برنامه بچه‌ها ماسک‌هایی را که با عنوان «صورت آقای نویسنده» ساخته و پشت آن احساسشان درباره نویسندگی را نوشته بودند، به این نویسنده هدیه دادند و ادامه برنامه به اجرای قطعه‌های نمایشی از سوی کودکان و نوجوانان با ماسک‌هایی که جمال‌الدین اکرمی به آنها هدیه کرده بود اختصاص داشت.

اکرمی درباره این بخش از برنامه گفت: اجرای نمایش، دیالوگ‌سازی بچه‌ها را تقویت می‌کند و همینطور باعث تقویت حافظه شده و مهارت کلامی آنها را افزایش می‌دهد.

بحث و گفت‌وگو با اعضا در مورد تاثیر نمایش بر تفکر، معرفی کتاب «نمکی و غول قلعه» از سوی جمال‌الدین اکرمی و بلندخوانی کتاب از سوی مربیان مرکز از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

اهدای لوح و هدیه به جمال‌الدین اکرمی از سوی مهری فلاح سرپرست کانون استان البرز بخش پایانی این برنامه بود و در آخر بچه‌ها با این نویسنده عکس یادگاری گرفتند.

یادآوری می‌شود جمال‌الدین اکرمی متولد سال ۱۳۳۶ است و از وی آثار متعددی در حوزه کودک و نوجوان در زمینه‌ داستان، شعر کودک، رمان نوجوان، نمایش و هنر به چاپ رسیده است.

اجرای نمایش باعث تقویت حافظه و مهارت کلامی کودکان و نوجوانان می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =