افتتاح نمایشگاه «عاروس و آواها»

نمایشگاه «عاروس و آواها» همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج) در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد گشایش می‌یابد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نمایشگاه «عاروس و آواها» با هدف نمایش عروسک ها و آیین‌های بومی منطقه‌ای آغاز می‌شود.

ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت احیای هویت‌ ایرانی اسلامی گفت: این نمایشگاه با هدف بررسی هویت منطقه‌ی خراسان و به منظور آشنایی با آیین‌های بومی منطقه‌ای خراسان رضوی به همت واحد فرهنگی و با کمک و همراهی مربیان و اعضای فعال مراکز استان برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به تنوع و زیبایی عروسک‌های ساخته شده توسط مربیان و اعضا، لزوم توجه به سابقه و علت پیدایش این عروسک‌ها را گامی مهم در راستای احیای هویت دانست و گفت: باید قصه هر عروسک را شنید و از این میراث هویتی غنی حمایت و پاسداری کرد.

زره‌ساز با تاکید بر قصه به عنوان یکی از اصول فرهنگی هر کشور به سند چشم‌انداز قصه‌گویی اشاره کرد و این نمایشگاه را نقطه عطفی در پرداختن به قصه‌های آیینی و بومی منطقه‌ای دانست.

شایان ذکر است آیین آغازین این رویداد در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰صبح در مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ مشهد و با حضور مدیر کل، معاونین، کارشناسان، مربیان و دانش آموزان طرح کانون مدرسه برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ دایر خواهد بود و بازدید برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =