آیین رونمایی از کتابت قرآن کریم با هنر دست خوشنویسان خوزستانی برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در اولین شب از شب‌های قدر، از کتابت قرآن کریم هنرمندان خوشنویس خوزستانی رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، آیین رونمایی از کتابت قرآن کریم به قلم ۵۰ نفر از خوشنویسان استان، شامگاه یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با حضور رضا زدوار، رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسی ایران، وحید کیانی مدیر کل کانون استان، جمعی از خوشنویسان چیره دست، مسئولان استانی و دانش آموزان روزه اولی‌ها به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد.

آیین رونمایی از کتابت قرآن کریم با هنر دست خوشنویسان خوزستانی برگزار شد

رضا زدوار خوشنویس خوزستانی با اشاره به اهمیت خوشنویسی اظهار داشت؛ یکی از خدمات ارزشمند اسلام که هم‌زمان با ظهور دین خدا در جامعه رواج یافت، ارج نهادن به کتابت است.

ایشان افزود؛ کتابت قرآن کریم ابتدا به خط کوفی توسط ۳۱۶ خوشنویس، زیر نظر استاد بزرگ اسلام امام علی (ع) انجام شد و بعد از آن به تدریج به خطوطی که از دل خط کوفی استخراج شد به رشته تحریر درآمد.

او قرآن را یک اعجاز معرفی کرد و خطوط مختلفی که از آن به شکل زیبایی به وجود آمده است را از برکات دیگر کلام خدا دانست.

زدوار تلاوت‌های رویایی و آرامش‌بخش قاریان بزرگ جهان اسلام را از دیگر معجزات کلام نور عنوان کرد و در ادامه گفت: هر انسانی با شنیدن صدای زیبا و طنین‌انداز قاریانی همچون عبدالباسط حس معنویت را در درون خود احساس کرده و به بزرگی و عظمت قرآن پی می‌برد.

آیین رونمایی از کتابت قرآن کریم با هنر دست خوشنویسان خوزستانی برگزار شد

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسی ایران با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد (ص) که فرمودند: " من کتب بسم‌الله الرحمن الرحیم بحسن الخط فقد دخل الی الجنه بغیر حساب" (کسی که بتواند جمله بسم الرحمن الرحیم را به زیبایی هر چه تمام‌تر خوشنویسی کند، بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شود) گفت: احادیث بسیاری از پیامبر اسلام و امام علی (ع) است که بیان‌کننده جایگاه ارزشمند کاتبان قرآن در جهان اسلام است. چه بسا همین جمله اوایل اسلام باعث روی آوردن هنرمندان خوشنویس به سمت کلام الله مجید شد، به گونه‌ای که تعداد بسیار زیاد نسخ قرآن که با خطوط درجه یک خط نسخ، ثلث و بعد نستعلیق کتابت شد.

یادآور می شود؛ کتابت قرآن کریم بعد از آیین رونمایی، از طرف انجمن خوشنویسان خوزستان به موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اهدا شد.

آیین رونمایی از کتابت قرآن کریم با هنر دست خوشنویسان خوزستانی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =