کد خبر: 324501
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
ابعاد شخصیتی امام اول در «فریاد کوه»

کتاب «فریاد کوه» که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نگاهی به زندگی و زمانه حضرت علی(ع) منتشر و طی سال‌های متمادی تجدید چاپ شده، اکنون در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، افسانه شعبان‌نژاد نویسنده این اثر راوی روایت‌های متفاوتی از حیات فاتح خیبر از بدو تولد تا زمان شهادت ایشان است.
این کتاب با محوریت زندگی حضرت علی(ع) منتشر شده و حیات امام اول از بدو تولد تا زمان شهادت‌شان را در بر می‌گیرد؛ همچنین مختصری از حضور ایشان در جنگ‌های بدر و احد را بازگو کرده و دلاوری‌ها و شجاعت‌های ایشان را به تصویر کشیده است.
«فریاد کوه» از شش فصل تشکیل شده است و نویسنده در نگارش آن واقعیات زندگی آن حضرت را با صناعات ادبی و کمی هم تخیل درآمیخته تا بتواند نوجوانان را هرچه بیشتر با زندگی امام اول(ع) آشنا کند. در واقع نویسنده با جملاتی کوتاه راوی روایت‌های متفاوت از حیات وصی رسول خدا(ص) است. فصل اول با تولد امیرالمومنین(ع) در کعبه آغاز می‌شود و تا شروع زندگی ایشان با حضرت فاطمه زهرا (س) دختر رسول خدا(ص) ادامه دارد. فصل ششم نیز با عنوان «کوچ» روایتی از سال‌های پایانی زندگی حضرت علی(ع) را در بر می‌گیرد.  
در بخشی از این سرگذشت‌نامه آمده است:
«علی سپاه خود را منظم کرد. اما باز هم جنگ را آغاز نکرد. باز هم به آن‌ها فرصت داد تا فکر کنند. به گذشته بیندیشند. اما آن‌ها فکر نکردند. روزهای گذشته در آن سوی پل‌هایی که پشت‌سر خود خراب کرده بودند جامانده بود و دیگر هرگز بازنمی‌گشت. » 
چاپ هفتم کتاب «فریاد کوه» اثر افسانه شعبان‌نژاد سال ۱۳۹۳ در ۸۲ صفحه و با شمارگان ۵ هزار نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و مناسب گروه های سنی ۱۲+(نونگاه) و ۱۵+(نوجوان) است.
علاقه‌مندان می‌توانند این اثر و دیگر کتاب‌های کانون را از غرفه کانون در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یا دیگر فروشگاه‌های کانون و سامانه دیجی‌کانون به نشانی اینترنتی Digikanoon.ir تهیه کنند.
نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) تهران به‌کار خود ادامه می‌دهد.

ابعاد شخصیتی امام اول در «فریاد کوه»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =