کتاب پرمخاطب «خشم قلمبه» بازنشر شد

کتاب «خشم قلمبه‌» به نویسندگی و تصویرگری میری دلانسه و ترجمه سیدمحمدمهدی شجاعی در آستانه سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازنشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «خشم قلمبه» از جمله آثاری است که در سال‌های گذشته به کتاب‌های محبوب کانون پرورش فکری نزد مخاطبان کودک تبدیل شده است.

بر  اساس این خبر، ۱۴ سال پیش این کتاب از سوی انتشارات کانون منتشر شد و اکنون در چاپ هفتم و با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه، شمارگان آن به ۴۵هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

این کتاب در کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور نیز با استقبال گسترده‌ای روبرو شده و یکی از کتاب‌هایی است که در ۱۴ سال گذشته در شمار کتاب‌های محبوب اعضای کانون قرار گرفته است.

خشم قلمبه به کودکان بالای ۷ سال (نوخوان) می‌آموزد که به هنگام درگیر شدن با احساس خشم چه‌طور برخورد کرده و خود را از صدمه‌های کنترل‌نکردن این احساس رها کنند.

بر اساس این گزارش، پسر کوچک خشمگینی به خانه بازمی‌گردد، او به شدت عصبانی است و بالاخره احساس او در قالب موجودی وارد زندگی‌اش می‌شود. این موجود خیلی بزرگ آرام آرام دست به تخریب می‌زند و پسر ناچار است برای این‌که صدمه‌ی بیش‌تری به زندگی‌اش نخورد این موجود را کنترل کند.

این کتاب ۳۲ صفحه‌ای، با تصاویری نیمه رئال و تمام رنگی مخاطب را با یکی از مشکلات روزمره‌اش روبرو می‌کند. مشکلی که گاهی نمی‌تواند درباره‌ی آن صحبت کند و تاثیرهای عینی آن برایش قابل تفکیک نیست.

«خشم قلمبه» نخستین بار در سال ۱۳۸۷ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. این اثر هم‌اینک با قیمت ۳۰هزار تومان به دست مخاطبان رسیده است.

کتاب «خشم قلمبه» با رعایت قوانین بین‌المللی حق نشر از ناشر فرانسوی آن  (I'e'Cole des Loisirs)خریداری شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه‌ترین کتاب‌هایش را طی روزهای ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در مصلای امام خمینی(ره) عرضه می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و دیگر محصولات کانون را از پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی digikanoon.ir نیز تهیه کنند.

کتاب پرمخاطب «خشم قلمبه» بازنشر شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =