کانون پرروش فکری نقش مهمی در هویت بخشی کودکان و نوجوانان دارد

آیت الله محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ضمن دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری مازندران بر نقش مهم کانون در هویت بخشی کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، مدیرکل و جمعی از کارکنان این اداره کل با آیت الله محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری دیدار کردند.

در این دیدار، آیت الله محمدی لایینی ضمن اهمیت کار در حوزه کودک و نوجوان، از بچه‌ها به عنوان امانت الهی یاد کرد که مربیان کانون می‌بایست به عنوان پایه گذاران تربیتی در شکل‌دهی شخصیت و تربیت آنان، موثر عمل نمایند.

وی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموعه‌های موثر فرهنگی است، افزود: بچه‌ها خیلی مهم هستند و روح و جان آنان مشتاق یادگیری و فراگیری است. بر همین اساس مربیان کانون می‌بایست منطبق بر آموزه‌های دینی و اخلاقی، در شکل‌گیری شخصیت و هویت بخشی کودکان و نوجوانان کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر عزت ملی، به سابقه درخشان تمدن اسلامی در حوزه‌های مختلفی دینی و علمی اشاره نمود و  تصریح داشت:  هویت غنی ملی، دینی و اسلامی کشور ایران، ظرفیت غنی و منبع مهمی برای حوزه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و بر این اساس باید به جای چشم دوختن به فرهنگ بیگانه، از منابع و هویت خود برای رشد شخصیت و هویت فرزندان انقلاب و توسعه و پشرفت کشور بهره ببریم  و کانون در این میان خیلی مهم است.

 آیت‌الله لایینی با اشاره به 5 سطح مهم تربیتی؛ خانواده، پیش دبستانی، کانون، مدرسه و دانشگاه یادآور شد: یکی از مشکلات؛ عدم تناسب میان نظام تعلیم و تربیت در این پنج سطوح است؛ لذا لازم است؛ تناسب و تعامل تربیتی و آموزشی میان این سطوح وجود داشته باشد و با یک سیاست واحد فعالیت کرد.

امام جمعه ساری در بخش دیگر سخنان خود به رفتار والدین و مربیان تربیتی و تعامل این دو رکن اجتماعی با هم اشاره نمود و این تعامل را  در شکل گیری هویت کودکان موثر دانست و بیان داشت: برای اینکه آینده خوبی داشته باشیم می بایست در رفتار و برنامه ریزی حوزه تعلیم و تربیت نگاه دقیق و عملکرد مناسبی داشته باشیم.

کانون پرروش فکری نقش مهمی در هویت بخشی کودکان و نوجوانان دارد

آیت‌الله لایینی، ضمن سوال از مدیرکل کانون در خصوص فعالیت نجوم کانون پرورش فکری، ظرفیت کانون را در سایر بخش‌های علمی، فرهنگی، دینی و ... جویا شد.

کانون پرروش فکری نقش مهمی در هویت بخشی کودکان و نوجوانان دارد

در ابتدای این دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ضمن معرفی کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران و ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی و آموزشی  و همچنین حوزه تاثیر گذاری آن اظهار داشت: پس از انقلاب کانون پرورش فکری مبتنی بر آموزه‌های دینی و هویت انقلابی به دنبال پرورش نسل آگاه، اندیشمند، دیندار و انقلابی است.

حامد فاضلی ادامه داد: این نهاد فرهنگی با هدف کشف استعدادها و پرورش آن در گروه سنی 7 تا 17 سال به دنبال شخصیت بخشی و توسعه هویت فردی و اجتماعی نسل آینده ساز ایران اسلامی است .

مدیرکل کانون مازندران با اشاره به فعالیت‌های متنوع و 60 گانه کانون در بخش‌های: فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی گفت: کانون با داشتن کتاب‌خانه‌های ثابت و سیار و همچنین کتاب‌خانه پستی در شهرها و دورترین نقاط روستاها به ارایه خدمات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان می پردازد.

این مسوول فرهنگی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های کانون در راستای شکوفایی استعدادها و تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی، خواستار حمایت و همراهی بیش از پیش مسؤولان استانی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

کانون پرروش فکری نقش مهمی در هویت بخشی کودکان و نوجوانان دارد

برای دیدن سایر تصاویر روی همین لینک  کلیک کنید 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =