محفل انس با قرآن کانون‌ پرورش فکری برگزار شد

«محفل انس با قرآن» که سرآغازی است برای فعالیت‌های قرآنی کانون و مبتنی بر ابتکار و خلاقیت در حوزه کودک و نوجوان، فعالیت خود را با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شروع کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان «محفل انس با قرآن» که سرآغاز فعالیت‌های قرآنی کانون در حوزه کودک و نوجوان به شمار می‌رود با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران و همچنین برخی از قاریان، حافظان و استادان برجسته کشوری روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

انس با قرآن در کانون

اکنون پس از مدت‌ها فضایی ایجاد شده است تا فعالیت‌های قرآنی و مباحث دینی نیز در کنار فعالیت‌ها و کارگاه‌هایی که در کانون برای کودکان و نوجوانان طرح‌ریزی و اجرایی می‌شود، جای گیرد و آن‌ها در قالب‌ها و با ابزارهای مختلف همچون نقاشی و دیگر بسترها بیشتر با کلام‌الله مجید انس بگیرند. هدف از انجام این کار نیز سازماندهی، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های قرآنی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور است. از این‌رو کانون در تدارک اجرایی کردن برنامه‌هایی با محوریت قرآن است و «محفل انس با قرآن» سرآغازی است برای شروع این نوع فعالیت‌ها.

قرائت کلام‌الله مجید؛ آغازگر محفل

در این محفل نوجوانان بسیاری از دبستان امام صادق حضور داشتند و یکی از قاریان نوجوان و برجسته کشور از میان همین دانش‌آموزان با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغازگر این محفل انس و دوستی با قرآن بود و پس از آن نیز نوجوان حافظ قرآن دقایقی به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، محفل انس با قرآن کانون فعالیت خود را آغاز کرد

قرآن؛ راه هدایت بشر  

حامد علامتی، مدیرعامل کانون در این محفل نورانی، ضمن بیان اینکه این «محفل انس با قرآن» بهانه‌ای است تا فعالیت‌های قرآنی را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کنیم، گفت: البته کانون در سال‌های گذشته فعالیت‌های قرآنی خوبی داشته اما مکفی نیست. اکنون این محفل را بهانه‌ای قرار دادیم تا اعلام کنیم کانون به صورت جدی وارد حیطه فعالیت‌های قرآنی و دینی مبتنی بر ابتکار، خلاقیت و با هدف پر کردن خلاء‌های فرهنگی شده است.

او همچنین مطرح کرد: در این راستا نیز از حدیث ثقلین تاثیر پذیرفتیم که به‌طور خلاصه به این امر اشاره دارد که راه هدایت بشری و همینطور راه رشد فکری و معنوی فرد را می‌توان در قرآن و عترت یافت.

حضور بچه‌های قرآنی؛ فرصتی برای کانون

در بخش دیگری از این آیین مریم حقی، مدیرکل کانون استان تهران با ابراز خرسندی از حضور کودکان و نوجوانان در محفل انس با قرآن که به همت کانون برپا شد، عنوان کرد: به خود می‌بالم که فرصت حضور بچه‌های قرآنی نصیب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است. این امر اتفاق مبارکی بوده و آغازی پر برکت برای فعالیت‌های کانون محسوب می‌شود.

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، محفل انس با قرآن کانون فعالیت خود را آغاز کرد

وی همچنین مطرح کرد: امیدوارم خداوند متعال به برکت نفوس پاک شما به ما توفیق خدمت مضاعف را بدهد. اگر با قرآن انس بگیریم در قیامت به ما خواهند گفت «اقرأ و ارفع» بخوان و بالا برو. اینکه خداوند به شما توفیق داده تا در محضر قرآن زانو بزنید یعنی شما انتخاب شدید و چیزی بهتر، پربرکت‌تر و ماندگارتر از این وجود ندارد.

همخوانی سرود به سه زبان

در بخش دیگری از این محفل نیز گروه‌ سرود «مکتب‌الصادق» با همخوانی، شعری در خصوص حضرت محمد(ص) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی خواندند.

اقامه نماز با حضور امام جماعت و صرف افطار نیز پایان‌بخش «محفل انس با قرآن» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =