لزوم تقویت مهارت کودکان و نوجوانان در مباحث قرآنی

مدیرعامل کانون بیان کرد: باید مباحث قرآنی و دینی را هم در هنر و هم در ادبیات گنجانده و همچنین در محتوای تولیدی به صورت غیرمستقیم ارائه دهیم و مهارت‌های کودکان و نوجوانان را در این حوزه تقویت کنیم.

حامد علامتی، در حاشیه «محفل انس با قرآن» که سرآغاز فعالیت‌های قرآنی کانون در حوزه کودک و نوجوان به شمار می‌رود و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران، برخی از قاریان، حافظان و استادان برجسته کشوری برگزار شد در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون عنوان کرد: کانون بر اساس ماموریت‌های خود که بر پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنا شده و با تمسک بر قرآن و عترت، بر آن شده تا فعالیت‌های قرآنی را مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و مهارت آغاز کند.

وی افزود: در این راستا نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی، هنری و ادبی در دستور کار قرار دارد. البته باید این را هم بگویم که سابقه فعالیت‌های قرآنی در کانون به سال‌های قبل برمی‌گردد و در این حوزه پیشینه و سابقه دارد اما مکفی نیست؛ این محفل بهانه‌ای است تا بیان کنیم کانون به صورت جدی وارد حیطه فعالیت‌های قرآنی و دینی مبتنی بر ابتکار و خلاقیت شده است.

لزوم تقویت مهارت کودکان و نوجوانان در مباحث قرآنی

او در خصوص اهداف کانون از توجه به این نوع فعالیت‌ها بیان کرد: پر کردن خلاء‌های فرهنگی، الگوسازی و ارتقای خلاقیت‌های قرآنی و جذب استعدادهای برتر به کانون، سازماندهی، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های قرآنی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور و زمینه‌سازی برای رشد و تربیت حافظان و قاریان کودک و نوجوان از جمله اهدافی است که در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم از همه ظرفیت‌های مهارتی مربیان مراکز کانون برای پرورش فکر و اندیشه قرآنی کودکان و نوجوانان بهره ببریم، تصریح کرد: آن چیزی که همواره بشریت به دنبال آن بود راه هدایت است؛ این راه به تاسی از حدیث ثقلین، قرآن و عترت است. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌فرماید که کانون باید بذر ایمان را در ذهن بچه‌ها بکارد و یکی از شیوه‌های آن تمسک به قرآن و اهل بیت است. این عمل با روش‌هایی که برای کودکان و نوجوانان مناسب باشد، انجام خواهد شد.

علامتی در پایان گفت: اکنون باید همه‌جانبه این موضوع را مورد توجه قرار دهیم؛ مباحث قرآنی و دینی را هم در هنر و هم در ادبیات گنجانده و همچنین در محتوای تولیدی به صورت غیرمستقیم ارائه دهیم و مهارت‌های کودکان و نوجوانان را در این حوزه تقویت کنیم.

«محفل انس با قرآن» روز ۲۹ فروردین در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =