حق کودکان با نیازهای ویژه برخورداری از عدالت آموزشی است

در راستای تفاهم نامه کشوری بین کانون پرورش فکری و اداره آموزش و پرورش استثنایی، جلسه هم‌اندیشی در جهت تحقق برنامه‌های پیش‌رو با هدف ارتقا توانایی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همزمان با هفته معلم و در راستای تفاهم‌نامه‌ی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی جلسه هم‌افزایی در جهت افزایش همکاری‌های مشترک بین دو طرف برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون، جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، معاونین و کارشناسان در محل اداره استثنایی استان خراسان رضوی برگزار شد.

حق کودکان با نیازهای ویژه نصیب و عدالت آموزشی است

ابراهیم زره ساز با تبریک گرامیداشت مقام معلم با اشاره به توافق صورت گرفته در ستاد آن را منشا تحکیم همکاری های گذشته دانست و گفت: ما در استان به دنبال ایجاد فضایی تعاملی و پویا برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه هستیم تا این مخاطبان بتوانند در کنار سایر مخاطبین پرورش یافته و بر توانایی ها و مهارت های خود بیفزایند. گسترش ارائه انواع خدمات به این گروه از جمله اهداف ما در کانون استان است.

وی با اشاره به ظرفیت کانون در ابعاد و حیطه‌های مختلف گفت: تریلی سیار، مراکز سیار استان، بخش پستی و مکاتبه‌ای همگی می توانند در راستای برگزاری رویدادهای مشترک فعالیت داشته باشند. استفاده از ظرفیت مربیان توانمند و پر تلاش کانون بخصوص در امر آموزش و انتقال تجربیات به معلمان و آموزش قصه گویی به زبان اشاره به بیش از ۱۰۰ نفر از معلمان در سال گذشته توسط کارشناسان کانون پرورش شاهدی از این ظرفیت بالاست.

زره ساز با اشاره به اوقات فراغت پیش روی مخاطبان بر ضرورت برنامه ریزی منسجم و عملیاتی تاکید کرد.

حق کودکان با نیازهای ویژه نصیب و عدالت آموزشی است

جواد روحانی با استقبال از توافق صورت گرفته بین کانون پرورش و اداره استثنائی گفت: عدالت و نصیب برابر آموزشی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ما در اداره استثنایی به دنبال تحقق این مهم برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه هستیم. در اجرای فعالیت ها و برنامه های مختلف مایلیم استعدادها و شایستگی های این گروه نیز مانند کودکان عادی کشف و هدایت گردد که می تواند این مهم توسط مربیان کانون پرورش فکری محقق گردد.

ایشان با اشاره به آمار استان گفت: ما در استان خراسان رضوی ۹ هزار کودک دارای نیاز ویژه داریم که در ۷ گروه قرار دارند. امکاناتی در سطح استان وجود دارد که می تواینم با استفاده از ظرفیت و توانایی مربیان کانون از آنها استفاده کنیم. از آن جمله است استودیوی مخصوص جهت تبدیل کتابهای نوشتاری به صوتی ویژه نابینایان، مرکز چاپ کتاب بریل، رادیو تلنگر که دانش آموزان با هدف مصاحبه با افراد موفق آن را ایجاد کرده اند، انتشار کتاب های تولیدی معلمان استثنایی، استفاده از کتابهای خاص کودکان اوتیسم.

در خاتمه جلسه، کارشناسان به طرح نیازها و ارائه پیشنهادات در خصوص چگونگی ادامه همکاری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =