از تشکیل‌جلسه کمیسیون‌های تخصصی تا نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی

دومین روز همایش سه‌روزه مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صبح روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ آغاز شد و در اولین برنامه، کمیسیون‌های تخصصی پنج‌گانه مجمع مدیران کل استانی کانون به‌صورت جداگانه تشکیل جلسه دادند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمیسیون‌های تخصصی مجمع مدیران کل استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی به ۵ کمیسیون منطقه‌ای تفکیک شد و در هر یک از این کمیسیون‌ها، مدیران کل شماری از استان‌ها حضور دارند.

بنابر این گزارش، کمیسیون منطقه یک در حالی با حضور مدیران کل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان، به دبیری علی بینش مدیرکل استان آذربایجان شرقی و ریاست هادی یوسف‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع کانون و با موضوع «شتاب‌دهندگی و توسعه اختیارات مدیران استانی و ارائه راهبردهای مدیریتی» تشکیل جلسه داد که مدیران کل استان‌های ایلام، قم، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و لرستان نیز در کمیسیون منطقه ۲، به دبیری محمد غفاری مدیرکل استان قم و ریاست فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون بررسی موضوع «عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی، اولویت‌ها و سیاست‌های جشنواره بیست و پنج قصه‌گویی» را به بحث و بررسی گذاشتند.

همچنین مدیران کل استان‌های اصفهان، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در کمیسیون منطقه ۳ به دبیری سمیه رسولی، مدیرکل استان بوشهر و ریاست مجتبی دانشور مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون تشکیل جلسه دادند و موضوع «اقتصاد فرهنگ، درآمدزایی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کمیسیون منطقه ۴ نیز متشکل از مدیران کل استان‌های البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، گلستان، مازندران و سمنان به دبیری ابراهیم زره‌ساز مدیرکل استان خراسان رضوی و ریاست محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید با تمرکز بر موضوع «شیوه‌های توسعه تولید محتوا در استان‌ها» تشکیل جلسه داد.

این در حالی بود که «شیوه و مدل مشارکت خانواده در فعالیت‌های نوین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» نیز در دستورکار کمیسیون منطقه ۵ قرار گرفت که با حضور مدیران کل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و یزد به دبیری پروین پشت‌کوهی مدیرکل کانون استان هرمزگان و ریاست فرهاد فلاح معاون فرهنگی تشکیل‌جلسه داد.

نشست «مسئولیت و سازندگی» با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحامد مبینی قائم‌مقام سازمان مدارس صدرا از دیگر برنامه روز دوم این همایش سه‌روزه بود.

همچنین در حالی که معاون فرهنگی کانون در ادامه روز دوم همایش به بیان نکته‌هایی درباره «سیاست‌ها، برنامه‌های آینده معاونت فرهنگی و تبدیل وضعیت نیروهای پاره‌وقت» پرداخت، یکی از مهمترین برنامه‌های روز دوم همایش که بعدازظهر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون و سخنرانی علیرضا کاظمی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه خواهد داشت و همزمان، با تبیین راهبرد کانون در کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به اتفاق تفاهم‌نامه تنظیم‌شده را امضا خواهند کرد.

مروری بر عملکرد و تبیین برنامه‌های فرهنگی دفتر حراست، نشست معاون توسعه و مدیریت منابع و مدیران کل تابعه و گپ‌وگفت فرهنگی با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مهندسی فعالیت‌های قرآنی و دینی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های روز دوم این همایش خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =