مراکز کانون باید به ابزار و تجهیزات کودک‌پسند مجهز شود

تولید محصولات فاخر فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است چرا که معتقدیم جسم، روح، روان و فکر کودکان و نوجوانان در اختیار ماست و باید به طور صحیح، ‌الهی و درست تربیت و هدایت شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست با مربیان و کارشناسان کانون استان اردبیل اظهار کرد: برای احداث مرکز تخصصی فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل برنامه‌ریزی‌های منسجمی صورت گرفت و به رغم تصویب در شورای شهر، اما حتی یک متر زمین برای احداث آن در اختیار ما قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: در صورت تأمین نزدیک به یک‌هزار متر زمین، ما آمادگی احداث مرکز تخصصی کودکان و نوجوانان را در اردبیل داریم تا بتوانیم پردیسی فرهنگی و هنری را در اردبیل دایر کنیم.

 مدیرعامل کانون گفت: در صورت موافقت و همکاری مسئولان به ویژه شهرداری و شورای شهر، آمادگی احداث این مرکز را در مناطق محروم اردبیل خواهیم داشت.

علامتی با ابراز خرسندی از حضور در میان مربیان و کارشناسان کانون افزود: تمرکز ما ایجاد مراکز کانون در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرهاست و در تمام استان‌های کشور رویکرد ما توزیع عادلانه امکانات کانون است.

مراکز کانون باید به ابزار و تجهیزات کودک‌پسند مجهز شود

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حل مشکلات کانون استان اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود و امیدواریم دست در دست هم و با همراهی کارشناسان و مسئولان استان اردبیل بتوانیم اردبیل را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

علامتی اعتلای جایگاه مربیان کانون را بسیار مهم و از رویکردهای اساسی کانون پرورش فکری اعلام کرد و ادامه داد: مراکز کانون باید به ابزار و تجهیزات کودک‌پسند مجهز شود تا بتوانند خدمات مناسبی برای اعضای کودک و نوجوان ارایه دهند.

وی با اشاره به رسیدگی به معیشت همکاران و ارتقای حوزه معیشتی و رفاهی کارکنان کانون یادآور شد: بسته‌ای معیشتی شامل افزایش حقوق، مزایا، اضافه کاری و... را آماده کرده‌ایم که به تدریج در کل کشور اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل کانون از ارائه کانون کارت برای تمام کارکنان کانون پرورش فکری در کشور خبر داد و بیان کرد: این کارت برای استفاده کارکنان کانون تعریف شده که با همکاری نزدیک وزارت دفاع و توافق با این وزارتخانه به زودی در اختیار کارکنان قرار خواهد گرفت.

وی از تبدیل وضعیت ۷۰۰ نفر از کارکنان پاره‌وقت و انتقال ۷۰۰ نفر از کارکنان کانون به آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: اسامی انتقال‌یافتگان به صورت استانی اعلام می‌شود و امیدواریم تا خردادماه نقل و انتقالات درون دستگاهی اجرایی شود.

مراکز کانون باید به ابزار و تجهیزات کودک‌پسند مجهز شود

علامتی تصریح کرد: نگاه ما در مراکز کانون به سمت مربی و تقویت جایگاه مربیان است. ‌هرگاه مربیان ما در فضایی آرام و با خاطری آسوده کودکان ما را تعلیم دهند، برای ما خوشایند است و یکی از مهمترین رویکردهای ما تقویت جایگاه مربیان در مراکز کانون‌ است.

مدیرعامل کانون اظها کرد: در سه ماه گذشته ۵۰۰ عنوان کتاب در کانون چاپ شده است که ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول و ۳۵۰ عنوان بازنشر کتاب‌های پرمخاطب است. علاوه بر این ۵۰۰ هزار جلد کتاب‌ غیرکانونی خریداری شده که بعد از پایان نمایشگاه کتاب به یک‌هزار مرکز کانون پرورش فکری در کشور تزریق خواهد شد.

وی افزود: ما در شورای عالی کتاب متشکل از پنج نویسنده و کارشناس حوزه کودک و نوجوان حضوری مستمر و فعال داریم و هر کتابی که با روحیه کودکان و نوجوانان سازگاری داشته باشد، حق چاپ و انتشار می‌گیرد.

علامتی با تاکید بر اینکه متون کتاب‌های چاپ شده باید توسط شورای عالی کتاب تأیید شود، اضافه کرد: تولید محصولات فاخر فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و حتی یک قدم از تولید این آثار عقب‌نشینی نخواهیم کرد چرا که معتقدیم جسم، روح، روان و فکر کودکان و نوجوانان در اختیار ماست و باید به طور صحیح، ‌الهی و درست تربیت و هدایت شوند.

مراکز کانون باید به ابزار و تجهیزات کودک‌پسند مجهز شود

وی با بیان اینکه کتاب‌های مناسب بعد از چاپ مورد حمایت ما قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این کتاب‌ها در مراکز کانون در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کانون در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما باید برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌های منسجمی داشته باشیم تا حتی یک ساعت را به بطالت نگذرانند و به سمت افکار طراحی شده از سوی دشمنان سوق پیدا نکنند.

وی با اعلام چاپ کتاب به زبان ترکی در کانون بیان کرد: تقویت گویش‌های محلی در کانون پرورش فکری برای ما بسیار مهم است و باید لالایی‌های کودکانه و ترانه‌های مادرانه با گویش‌های محلی برای کودکان و نوجوانان ما بازگو شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از هزینه‌کرد ۱۲۰ میلیارد تومان برای تأمین سه میلیون جلد کتاب در کانون خبر داد و بیان کرد: این کتاب‌ها در اختیار اعضا قرار می‌گیرد تا کودکان و نوجوانان با تازه‌های نشر آشنا شده و کتاب‌ها و رمان‌های جدیدی برای خواندن داشته باشند.

مراکز کانون باید به ابزار و تجهیزات کودک‌پسند مجهز شود

افزایش اعضای کانون اردبیل پس از کرونا

همچنین در این نشست ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ۳۳ مرکز در استان اردبیل فعال است که چهار مرکز سیار، یک مرکز شهری و ۲۸ مرکز ثابت برای آموزش فرهنگی و پرورش روحی و فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کانون استان اردبیل از فعالیت ۶۵ همکار کانون و ۲۵ مربی پاره‌وقت در کانون استان خبر داد و افزود: سه سال کرونا سبب وقفه در فعالیت‌های کانون شده بود که با تلاش همکاران در سال گذشته، توانستیم اعضای کانون را از سه هزار نفر به ۱۱ هزار نفر ارتقا دهیم که رشد تقریبا ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ملک‌زاده فرد تصریح کرد: حضور کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری مسیری برای رشد و تعالی اندیشه‌های آنهاست. ۶۴ هزار و ۲۶۶ جلد کتاب در مراکز کانون امانت داده شده که برای هر عضو به‌طور متوسط ۶ جلد کتاب به امانت رفته است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۸۸۴ کارگاه علمی، فرهنگی، هنری و ادبی در کانون استان برگزار شده است، ادامه داد: اعضای تحت پوشش در ترم بهار از کلاس‌های فرهنگی و هنری کانون بهره‌مند هستند. ‌از ابتدای سال‌جاری نیز موفق به برگزاری ۱۳۳ کارگاه فرهنگی و هنری شدیم و این کارگاه‌ها تا پایان سال با قوت و قدرت ادامه خواهند داشت.

ملک‌زاده فرد در پایان گفت: کانون استان اردبیل ۵۴ موفقیت ملی و بین‌المللی از سوی مربیان، کارشناسان و اعضای کانون کسب کرده است. تقویت جایگاه مربیان و کارشناسان رویکرد اصلی کانون پرورش فکری کودکان است که با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

مراکز کانون باید به ابزار و تجهیزات کودک‌پسند مجهز شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =