نظام تعلیم و تربیت یک نظام‌ پویا و درهم تنیده است

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش، روسای استانی دانشگاه فرهنگیان، مدیران کل کانون‌ پرورش و فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با تاکید بر اهمیت انسجام فضای آموزشی، راه نجات آموزش و پرورش را همگرایی و همدلی در درون خود این نهاد عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضامراد صحرایی بیان کرد: می‌توان چالش‌ها و مشکلات‌ آموزش و پرورش را به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم کرد؛ با بررسی سوابق در می‌یابیم که تا امروز تمرکز بر حل مسائل بیرونی بوده و همواره بخش اعظم توجه ما را بر این بخش اختصاص یافته است. به عنوان یک معلم معتقدم راه حل مشکلات آموزش و پرورش از درون خود این مجموعه است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت هم‌اندیشی اظهار کرد: حلقه گمشده کلان فرایند تعلیم و تربیت اتحاد، همگرایی، هم‌اندیشی و هماهنگی است و اگر این اتفاق رخ دهد شاهد توفیقات کم‌نظیری خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره بر اهمیت نگاه بومی‌سازی شده خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت یک نظام‌ فعال و پویا و درهم تنیده است که راهکار حل مشکلات آن نگاه زیست‌بوم‌گونه و شبکه‌ای است.

نظام تعلیم و تربیت یک نظام‌ پویا و درهم تنیده است

صحرایی در ادامه با تاکید بر اهمیت انسجام و تیم‌گرایی این مجموعه برای تقویت قوای آموزشی تکمیل کرد: باید تیم بودن را یاد گرفت و مسائل را به اشتراک گذاشت تا به مقصود نهایی برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز آموزش و پرورش برای قوی شدن نیاز به تیم‌شدن دارد، عنوان کرد: مدیریت مبتنی بر فرایند باید انجام شود، نه مبتنی بر اشخاص و افراد.
صحرایی در ادامه با اشاره به موضوع احراز صلاحیت معلمان یادآور شد: نمی‌توانیم امانت مردم را به دست معلمی بسپاریم که شایستگی لازم را ندارد و از صلاحیت کافی برخوردار نیست. تمامی افرادی که خواهان معلمی هستند باید از صلاحیت حرفه‌ای، اخلاقی و دانشی بهره‌مند باشند.

نظام تعلیم و تربیت یک نظام‌ پویا و درهم تنیده است

وزیر آموزش و پرورش با یادآور شدن تاکید و توجه مقام معظم رهبری در بیاناتشان به سند تحول بنیادین، اظهار کرد: تمامی فرمایشات ایشان نشان از اهمیت این سند دارد؛ سندی که منظومه‌ای منسجم برای تربیت است.

صحرایی در ادامه‌ی سخنانش با تاکید بر شفافیت‌ و نداشتن خط قرمز در حوزه‌ی مشورتی تصریح کرد: در این حوزه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنید. همچنین روی کنش‌گری رسانه‌ای بسیار تمرکز داشته باشید، شاید به دلیل حجم کار از این موضوع غفلت کرده باشیم اما سعی کنید تا فعالیتی داشته باشیم که منجر به کنشگری رسانه‌ای شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =