دیدار و گفت‌وگوی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش حوزه‌ی سیستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در جریان دیدار و گفت‌وگو با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شمال استان بر لزوم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها و گسترش دامنه‌ی خدمات به تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش حوزه‌ی سیستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا سالاری، در این جلسات، ضمن ارایه‌ی گزارش کوتاهی از تعداد مراکز فرهنگی‌هنری و پراکندگی آن در سطح استان، گفت: یکی از نکاتی، که مقام معظم رهبری بارها در مورد آن تذکر داده‌اند، تمرکز دشمن بر حوزه‌ی کودک و نوجوان است که مشکلاتی را به وجود آورده است.

مدیرکل کانون استان سپس با اشاره به شرایطی که، با توجه به همسایگان شرقی و فعالیت‌های فراوان دشمن، در سیستان و بلوچستان به وجود آورده، این آسیب‌ها را در سطح استان جدی‌تر از سایر مناطق کشور ارزیابی کرد و گفت: این تحرکات، بار مضاعفی را بر دوش مسئولان تحمیل کرده است و همه باید در خصوص عملکرد خویش پاسخگو باشیم.

وی ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌ها، برای کودک و نوجوان، را یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌ها دانست و در این‌باره گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان متولی تخصصی این امر، سال‌هاست با بهره‌مندی از وجود مربیان آموزش دیده، در این زمینه فعالیت می‌کند، اما برای گسترش دامنه‌ی این کار و ارایه‌ی خدمات به گروه بیشتری از جمعیت کودک و نوجوان استان، نیازمند برخورداری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری است تا برای آگاهی بخشی و پرورش نسل آینده ساز کشور، مجهزتر باشد.

سالاری در ادامه با توجه به برنامه ریزی‌های تخصصی صورت گرفته و مبتنی بر ویژگی‌های بومی منطقه، که پرورش استعداد، افزایش توانایی، ایجاد حس اعتماد به نفس و هویت‌بخشی در مخاطبان را به دنبال دارد، خواسته‌هایی مطرح کرد که از آن جمله می‌توان به ایجاد یک مرکز تخصصی شاهنامه خوانی اشاره کرد.

درخواست حضور مسئولان، به ویژه فرمانداران، در جمع کودکان و نوجوانان مراکز و میزبانی از اعضا در فرمانداری‌ها به سبب اهمیت این موضوع در هویت‌بخشی به آنان یکی دیگر از درخواست‌های مدیرکل کانون از فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها بود.

درخواست تسهیل‌گری در خصوص تخصیص اعتبار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و پیگیری آن از سوی فرمانداران، احداث سینما کودک در مراکز فرهنگی‌هنری و استفاده از ظرفیت مربیان و اعضای توانمند کانون در تولیدات رادیو شهری زابل دیگر بخش سخنان سالاری را به خود اختصاص داد.

وی هم‌چنین پیشنهاد کرد برای دلنشین‌تر کردن فضای مراکز، مجموعه‌ی فرمانداری‌ها در استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی به کانون کمک کنند.

فرماندار ویژه زابل

علیرضا ملاشاهی ضمن خیرمقدم به مدیرکل کانون و همراهان و ذکر خاطراتی از دوران عضویت خود در کانون، به جنگ رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این فضا ما با جنگ شناختی مواجه هستیم و دشمن به دنبال تسخیر ذهن فرزندان ماست.کودکان و نوجوانان ما در معرض انبوهی از اطلاعات کنترل نشده قرار دارند که هویت آنان را نشانه گرفته است.

فرماندار زابل سپس با اشاره به اهمیت جایگاه مربیان کانون، که به تعبیر وی مسیر آینده‌ی کشور در دستان آنان است، گفت: شما به عنوان کسانی که در این حوزه آموزش دیده‌اید باید در مقابله با استراتژی دشمن بسیار مراقب باشید و با توجه به ارتباطی که با کودک و نوجوانان دارید، مسئولیت سنگین‌تری در این زمینه متوجه شماست.

رییس آموزش و پرورش زابل

حسینعلی دهباشی در این جلسه در خصوص چگونگی حاصل شدن موفقیت گفت: اگر بتوانیم آرامش را در هر مجموعه حفظ و اعتماد را در بین همکاران ایجاد کنیم و در کنار آن، متناسب با ذائقه‌ی روز مخاطب، برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم، می‌توانیم به موفقیت برسیم.

وی هم‌چنین پیشنهاد انعقاد یک تفاهم نامه را با کانون مطرح کرد که براساس آن مربیان به صورت برنامه ریزی شده در مدارس حضور یابند.

دیدار و گفت‌وگوی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش حوزه‌ی سیستان

فرماندار نیمروز

غلامحسین امینی در سخنان خود با اشاره به استعدادهای نسل کودک و نوجوان امروز، مدیریت صحیح را نیاز ضروری این حوزه دانست تا بتوان برای شکوفایی و هدایت آن برنامه ریزی کرد.

دیدار و گفت‌وگوی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش حوزه‌ی سیستان

فرماندار هیرمند

محمد کشاورز نیز ضمن اشاره به خدمات ارزنده مربیان، از مدیرکل کانون خواست نیازهای مرکز فرهنگی‌هنری هیرمند را در بحث‌های فرهنگی و عمرانی ارایه دهد تا با تعریف ردیف بودجه برای آن، بخشی از این مسایل رفع شود و حضور کودکان و نوجوانان در مراکز پررنگ‌تر شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش هیرمند

مهدی کیخا جوان در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه‌ی تعامل سازنده‌ی کانون و آموزش و پرورش شهرستان، خواستار ادامه‌ی این روند شد.

دیدار و گفت‌وگوی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش حوزه‌ی سیستان

فرماندار زهک

حسن دهمرده نیز از تلاش برای راه‌اندازی خانه خلاق کودک و نوجوان در این شهرستان خبر داد و همکاری و مشارکت کانون را در این زمینه خواستار شد.

گفتنی است طبق طرحی که برای خانه خلاق کودک و نوجوان نوشته شده، فعالیت‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری اجرا می‌شود، در این محل، به صورت رایگان، در اختیار کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

رییس آموزش و پرورش زهک

حسینعلی محبی هم خواستار مشارکت فعال با کانون، به ویژه در بحث اوقات فراغت داشت تا بتوان برای کودکان و نوجوانان بیشتری برنامه ریزی کرد.

گفتنی است در این جلسات، تعدادی از همکاران هم حضور داشتند که به اهمیت کار در حوزه‌ی کودک و نوجوانان اشاره کردند و مسایلی در زمینه ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها برشمردند.

دیدار و گفت‌وگوی مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش حوزه‌ی سیستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =