مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش جنوب استان دیدار کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش همکاری‌ها در جهت گسترش خدمت‌رسانی کانون به مخاطبان با فرمانداران و مسئولان شهرستان‎های جنوب استان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان با فرمانداران، روسای آموزش و پرورش و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری ایرانشهر، دلگان، سرباز و بزمان دیدار کرد.

محمدرضا سالاری ضمن معرفی کانون و فعالیت‌های عمومی و تخصصی آن گفت: استان پهناور سیستان و بلوچستان و پراکندگی شهرها و روستاهای آن نیازمند گسترش دامنه‌ی جغرافیایی خدمات فرهنگی است.

وی با اشاره به بافت جمعیتی جوان استان و خطرهایی که، از سوی دشمنان، در کمین کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: مقابله‌ی جدی با این تهاجم همه جانبه نیازمند مشارکت فعال کلیه‌ی نیروهایی است که در برابر این تحرکات، احساس مسئولیت می‌کنند.

مدیرکل کانون سپس با بیان مطالبات استاندار در حوزه‌ی کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری با انجام فعالیت‌های خود سال‌هاست در راستای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و توانمندسازی آنان تلاش می‌کند اما برای برقراری عدالت فرهنگی نیازمند آن هستیم که خدمات خود را به نقاط دورتر استان هم ارایه دهیم و در این مسیر، همراهی مسئولان امری ضروری است.

وی راه‌اندازی واحدهای سیار روستایی و شهری را یکی از ظرفیت‌های دسترسی سریع به مخاطبان با استعداد روستاها دانست که با امکانات ابتدایی می‌تواند تاثیرگذاری شگفت‌انگیزی را رقم بزند.

حضور مسئولان، به ویژه فرمانداران، در مراکز فرهنگی‌هنری و بازدید از فعالیت‌ها، به سبب هویتی که به اعضا می‌بخشد، دیگر خواسته‌ی سالاری از مسئولان بود، که به اعتقاد وی با برانگیختن احساس ارزشمندی در کودکان و نوجوانان، به آنان انگیزه‌ی مضاعفی برای آموختن و تلاش کردن می‌دهد.

وی نگاه فرهنگی فرمانداران را در ایجاد و تقویت فضای تعاملی دستگاه‎ها بسیار موثر عنوان کرد و تحقق اهداف در حوزه‌ی کودک و نوجوان را نیازمند این دیدگاه پویا دانست.

قدردانی از تلاش و تعامل روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها، دیگر بخش سخنان مدیرکل کانون بود که در این بخش گفت: کانون و آموزش و پرورش، هیچگاه از یکدیگر جدا نبوده‌اند و با انجام رسالت تعریف شده‌ی خود، دو بال برای پرورش و آموزش کودکان و نوجوانان هستند، که حاصل آن تربیت شهروندانی آگاه و توانمند است.

سالاری هم‌چنین، در جلسه با مسئولان هر شهرستان، به نیازهای مراکز فرهنگی‌هنری آن شهر اشاره کرد و از مسئولان خواست برای بهبود کیفیت خدمات، کانون را یاری کنند.

احداث سینما کودک، به سبب نقش آن در روند تربیتی و پرورشی کودکان و نوجوانان، حضور تماشاخانه‌ی سیار کانون و نیازهای آن جهت بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت، دیگر مطالبات مدیرکل کانون در جمع مسئولان بود.

گفتنی است سالاری در ادامه‌ی برنامه‌های خود از مرکز فرهنگی‌هنری بمپور بازدید کرد.

فرماندار ایرانشهر

مهرداد جهاندیده از کانون پرورش فکری، به عنوان یکی از سازمان‌های ارزشمند جمهوری اسلامی نام برد که با فعالیت‌های خود نقش موثری در توانمندسازی کودکان و نوجوانان دارد.

وی هم‌چنین گفت: مربیان کانون، با توجه به نقشی که در جهت‌بخشی به ذهن و فکر مخاطبان خود دارند، نیازمند برنامه ریزی‌های دقیق هستند زیرا در حوزه‌ی حساسی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش جنوب استان دیدار کرد

فرماندار سرباز

فرامرز دانش با ذکر خاطراتی از دوران عضویت خود در کانون و تاثیر فعالیت‌های آن، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق، کودکان و نوجوانان بیشتری کانون را بشناسند و جذب آن شوند تا با انجام فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی بتوان بر آنان تاثیر گذاشت.

فرماندار شهرستان سرباز با بیان این نکته که باید مسایل و دغدغه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان را بشناسیم، عنوان کرد: بالا بردن سرانه‌ی مطالعه، گام مهمی است که می‌تواند آینده‌ی آنان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی هم‌چنین با اعلام آمادگی مجموعه‌ی فرمانداری برای رفع دغدغه‌های همکاران کانون در سرباز، گفت: در برنامه‌های مرکز سرباز حضور خواهم داشت و برای راه‌اندازی واحد سیار تلاش خواهم کرد.

آموزش و پرورش سرباز

الیاس امیریان با ابراز خرسندی از حضور و پیگیری مدیرکل کانون استان، از آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری با مجموعه‌ی کانون خبر داد.

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش جنوب استان دیدار کرد

فرماندار دلگان

سید عبدالغفور حسینی نیز ضمن برشمردن ظرفیت‌های شهر دلگان، افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کند.

وی سپس گفت: بخش بسیار مهمی از این کار برعهده‌ی کانون پرورش فکری است زیرا با ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوانان و بهره‌گیری از ابزار فرهنگی، نقش موثری در این زمینه دارد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد که با استفاده از ظرفیت خیرین پیگیر مطالبات کانون خواهد بود.

آموزش و پرورش دلگان

رضا سابکی نیز سخنان خود را با توضیح کاملی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش آغاز کرد و در ادامه افزود: از فعالیت‌های همکاران کانون، به عنوان یکی از پایگاه‌های اوقات فراغت برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان تشکر می‌کنیم و همراه با همکاران در آموزش و پرورش، آماده‌ی همکاری با کانون هستیم.

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با فرمانداران و روسای آموزش و پرورش جنوب استان دیدار کرد

بخشدار بَزمان

فرشاد فرح‌منش، مربیان مرکز فرهنگی‌هنری بزمان را، به واسطه‌ی حضور و ایفای نقش در برنامه‌های گوناگون، از فعالان فرهنگی شهر خواند و افزود: کانون محیط متفاوتی دارد که با حمایت بیشتر، می‌تواند اثرگذارتر باشد.

وی نیز در زمینه‌ی مطالبات کانون، با بیان این جمله که در کنار کانون خواهیم بود، قول رسیدگی و همکاری داد.

آموزش و پرورش بزمان

سید امان‌ا... سجادی، که خود از اعضای قدیمی کانون بود، با بیان خاطراتی از روزهای حضور خود در مراکز فرهنگی‌هنری، گفت: کار فرهنگی، اثر ماندگارتری نسبت به سایر عرصه‌دارد.

وی کانون را بازوی توانمند آموزش و پرورش خواند و عنوان کرد: کانون و آموزش و پرورش دو رکن جدایی ناپذیر هستند که می‌توانند با همکاری و همدلی در زمینه‌ی آگاهی بخشی به مخاطبان موفق عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =