جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در دیدار با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان بر ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای تاثیرگذاری در حوزه‌ی کودک و نوجوان تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان با فرمانداران، روسای آموزش و پرورش و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی جنوب استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدرضا سالاری، در این گفت‌وگوها، با بیان این نکته که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مورد حمایت و تایید مقام معظم رهبری است و ایشان نظر مثبتی نسبت به فعالیت‎های آن دارند، گزارشی کوتاه از رسالت، فعالیت‌ها و پراکنگی جغرافیایی مراکز فرهنگی‌هنری استان ارایه کرد.

وی سپس عنوان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما برروی پرورش فکر، کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان، رشد و شکوفایی آن متمرکز است و در این مسیر با استفاده از همه‌ی امکانات، ظرفیت‌ها و به ویژه نیروهای آموزش دیده‌ی خود، در انجام این رسالت کوشا هستیم.

مدیرکل کانون، هم‌چنین، با ذکر این جمله که: فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های ما با توجه به نگاهی که به حوزه‌ی کودک و نوجوان داریم و براساس نیاز مخاطبان طراحی و اجرا می‌شود، گفت: دایره‌ی اثرگذاری فعالیت‌های ما باید گسترش پیدا کند.

سالاری ادامه داد: یکی از مسایلی که می‌تواند ما را در این «جریان سازی» یاری رساند حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستان‌ها در مراکز کانون و ارتباط نزدیک با کودکان و نوجوانان است.

وی «هویت‌بخشی» و «ایجاد انگیزه» در کودکان و نوجوانان را دو دستاورد مهم این ارتباط دانست و افزود: حضور مسئولان در میان کودکان و نوجوانانی که با اشتیاق در کارگاه‌های تخصصی کانون، مهارت آموزی می‌کنند، از نظر تربیتی، با ایجاد حس دیده شدن در آنان، رغبت بیشتری را برای آموختن در ایشان برمی‌انگیزد.

مدیرکل کانون، گسترش دایره‌ی خدمت‌رسانی کانون به گروه بیشتری از مخاطبان را یکی دیگر از مسایلی عنوان کرد که به افزایش تعداد افراد توانمند در اداره‌ی فردای جامعه کمک می‌کند و در این زمینه گفت: افزایش تعداد مخاطبان، که سرشار از توانایی‌های بالقوه‌ای هستند، ظرفیتی را در اختیار همکاران ما قرار می‌دهد تا آنان را شناسایی و تقویت کنند و رسالت خود را نسبت به نظام و آینده سازان انجام دهند.

سالاری یکی از پیش‌نیازهای این کار را افزایش تعداد مراکز کانون در شهرستان‌ها، به ویژه در بخش سیار، عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینکه پیگیر تکمیل پروژه‌های در حال ساخت هستیم، در این حوزه نیازمند توجه جدی مسئولانیم تا سرمایه‌های ارزشمندمان را از گزند دشمنان در امان بداریم.

کانون زبان ایران، استفاده از سالن‌های موجود سینما کانون در شهرستان‌ها و احداث تعداد بیشتری از آنها، حضور تماشاخانه‌ی سیار در استان، کارگاه‌های تخصصی و اجرای طرح کانون مدرسه دیگر برنامه‌ها و ظرفیت‌هایی بود که مدیرکل کانون آن را در افزایش تعداد مخاطبان و ایجاد پویایی و نشاط در آنان، موثر دانست.

سالاری در پایان عنوان کرد: سازمان‌ها بر اساس تعاملات خود پیشرفت می‌کنند و به همین جهت با توجه به راهبرد و رویکردی که در کانون وجود دارد از این ارتباط دوسویه استقبال می‌کنیم.

گفتنی است در یکی از این نشست‌ها، که در فرمانداری خاش برگزار شد، از محدثه دادکانی، عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو خاش، که رتبه‌ی برگزیده‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی ایران و چین را کسب کرده بود، با حضور مسئولان تقدیر شد که مدیرکل کانون از آن به عنوان مراسمی یاد کرد که، با حمایت و هم‌افزایی، می‌تواند بارها و بارها تکرار شود.

برگزاری جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان

سالاری، هم‌چنین، با حضور در قصرقند، همراه با مسئولان این شهرستان، بازدیدی از ساختمان در حال ساخت کانون داشت و ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان و حمایت‌های مردم برای اتمام این پروژه، به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان، اشاره و اظهار امیدواری کرد روند اجرایی کار، با سرعت بیشتری انجام گیرد.

برگزاری جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان

دیدار با مروجین کتابخوانی، فعالیت دیگر مدیرکل کانون استان در جریان این سفر کاری بود که سالاری ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادگونه‌ی ایشان، از ضرورت شناسایی گروه‌های فعال و غیرفعال سخن گفت.

وی با اشاره به محوریت و تخصص کانون در حوزه‌ی کودک و نوجوان، ارتباط نزدیک مروجین با کانون را یکی از موارد ضروری دانست و گفت: توانمندسازی فعالان با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مورد نیاز آنان، هم‌افزایی و هدف‌گذاری مشترک، در بلند مدت، از جمله مواردی است که پیگیری و اجرای آن باید با سرعت بیشتری انجام گیرد.

فرماندار چابهار

جواد سپاهی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان گفت: بازدهی فعالیت‌های فرهنگی، زمانبر است و ما باید در این زمینه برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم.

فرماندار چابهار هم‌چنین با بیان این نکته که هدف کانون پرورش فکری، هدف همه‌ی ماست، ضمن برشمردن برخی از فعالیت‌های مورد علاقه‌ی کودکان و نوجوانان، از ضرورت استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی سخن گفت و آمادگی فرمانداری را جهت کمک به کانون در زمینه‌ی گسترش فیزیکی مراکز کانون اعلام کرد.

سپاهی هم‌چنین از برگزاری یک جلسه با حضور کلیه‌ی مسئولان چابهار در محل مرکز فرهنگی‌هنری کانون در این شهرستان و بررسی مشکلات این مجموعه خبر داد و ظرفیت رسانه‌ای فرمانداری چابهار را جهت معرفی بهتر کانون، به مخاطبان، در اختیار مربیان قرار داد.

اختصاص ساختمانی در روستای کُمپ جهت استفاده‌ی کانون، دیگر مساعدت فرماندار چابهار برای گسترش فعالیت‌های کانون بود.

رییس آموزش و پرورش چابهار

احمدعلی سرحدی با بیان این جمله که آموزش و پرورش و کانون از هم جدا نیستند، گفت: در بین کودکان و نوجوانان ظرفیت‌هایی داریم که باید با کمک کانون تعداد بیشتری از آنان شناسایی و تقویت شوند تا دِینمان را نسبت به این گروه سنی ادا کنیم.

بخشدار چابهار

شمسیه شیرخانزهی بر ضرورت آشنایی خانواده‌ها با کانون و فعالیت‌های آن تاکید کرد و افزود: خانواده‌ها وقتی تاثیر کانون را بر توانمندسازی فرزنشان ببینند، حامی آنان برای حضور در مراکز فرهنگی‌هنری خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری چابهار

علی شالفروش با ذکر خاطراتی از دوران حضور خود در کانون پرورش فکری، کانون را به اقیانوسی غنی تشبیه کرد که به واسطه‌ی فعالیت‌های عمیق خود در ابتدای زنجیره‌ی غذای فکری کودک و نوجوان قرار دارد.

وی هم‌چنین گفت: باید همه‌ی ما همت کنیم تا کانون و فعالیت‌های آن را بیشتر معرفی کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری چابهار

مرتضی اسلامی در این جلسه با عنوان این نکته که شهرداری در زمینه همکاری با کانون در جریان اجرای برنامه‌ها، همواره حضور داشته، در خصوص درخواست مدیرکل کانون استان، مبنی بر نصب بیلبورد، ویژه‌ی معرفی فعالیت‌های کانون، اعلام آمادگی کرد.

برگزاری جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری خاش

فریبرز نیکبخت بیان این نکته که مجموعه‌ی کانون پرورش فکری برای فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کند، حمایت از آن را وظیفه‌ی همه‌ی مسئولان دانست و افزود: باید ظرفیت‌ها را بشناسیم تا در برنامه ریزی دقیق‌تر عمل کنیم.

وی ضمن تبریک موفقیت‌های اعضای کانون، تابستان را به سبب حضور تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان، فرصت مناسبی برای توانمندسازی آنان دانست.

نیکبخت، هم‌چنین، از طرح موضوع کانون در کمیته‌ی برنامه ریزی شهرستان سخن گفت و اظهار امیدواری کرد با جذب کمک‌های شهرستانی بتوان به مراکز کانون در خاش، برای ارایه‌ی خدمت به مخاطبان، یاری رساند.

مدیر آموزش و پرورش خاش

عبدالوهاب شهنواز بر ضرورت معرفی کانون و ظرفیت‌های آن تاکید کرد و گفت: اگر قرار است مسیر صحیحی برای پیشرفت کودکان و نوجوانان طراحی کنیم تا تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار نگیرند باید دغدغه داشته باشیم.

وحدت رویه در اجرای برنامه‌ها و همت همگانی، بخش دیگری از سخنان وی بود که آن را برای دست‌یابی به نتیجه‌ی مورد نظر، مهم دانست.

بخشدار خاش

عیدمحمد قلندرزهی از تلاش‌های همکاران کانون برای شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.

برگزاری جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنارک

سید محمدرضی مجد محمدی نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مربیان کانون برای کودکان و نوجوانان، آمادگی مجموعه‌ی فرمانداری را برای حمایت از مرکز فرهنگی‌هنری کنارک اعلام کرد.

رییس آموزش و پرورش کنارک

وسیم بلوچ نیز ضمن اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای همراهی در برنامه‌ها، گفت: کانون دارای پویایی و خلاقیت است و کودکان و نوجوانان باید بیشتر آن را بشناسند.

برگزاری جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرمانداری نیکشهر

عباس داودی نیز ضمن اشاره به نقش کانون در ایجاد آینده‌ای بهتر برای کودکان و نوجوانان، اظهار امیدواری کرد مجموعه‌ی فرمانداری نیکشهر با همراهی خود و رفع مشکلات کانون، بتواند در این مسیر یاری‌رسان باشد.

برگزاری جلسه مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با مسئولان شهرستان‌های حوزه‌ی جنوب استان

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرقند

مهدی بلیده با تشکر از حضور مقام مسئول کانون استان در قصرقند و پیگیری وی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، به جهت تسهیل ساخت مرکز فرهنگی‌هنری در این شهرستان، اهتمام جدی مجموعه‌ی فرمانداری و دستگاه‌های نیکشهر، جهت سرعت بخشیدن به پروژه را خاطرنشان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =