توسعه‌ی مراکز سیار کانون؛ گامی مهم در اجرای عدالت فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: با توجه به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیت استان، توسعه‌ی مراکز سیار شهری و روستایی، به سبب چابکی در دسترسی به نقاط مختلف، گامی مهم در مسیر برقراری عدالت فرهنگی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان در ادامه‌ی جلسات خود با مسئولان استانی، به شهرستان‌های سراوان، مهرستان، سیب و سوران و میرجاوه سفر کرد.

محمدرضا سالاری در این نشست‌ها ضمن معرفی کانون، فعالیت‌ها و موفقیت‌های آن گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی راه را بر بسیاری از معضلات می‌بندد و با توانمندسازی کودکان و نوجوانان، آنان را برای رویارویی با چالش‌ها آماده می‌کند.

وی گسترش این فعالیت‌ها را امری ضروری خواند و افزود: خدمت‌رسانی فرهنگی یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و برای تحقق این امر تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و در حال انجام است.

مدیرکل کانون، سپس، با اشاره به مراکز تازه تاسیس و پروژه‌های در حال ساخت، گفت: در تلاش هستیم، با افزایش مراکز، سرمایه‌های کشور در محیطی امن پرورش یابند و به آنچه شایسته‌ی آن هستند برسند.

سالاری در ادامه با معرفی مراکز سیار کانون و کارکرد و تاثیر آن در حوزه‌ی کودک و نوجوان گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیت استان، توسعه‌ی مراکز سیار شهری و روستایی، به سبب چابکی در دسترسی به مخاطبان، در نقاط مختلف، گامی مهم در مسیر برقراری عدالت فرهنگی است.

وی توفیق در این مسیر را نیازمند توجه ویژه‌ی مسئولان دانست و گفت: جذب مشارکت‌ها در این زمینه می‌تواند ضمن بهره‌مند کردن کودکان و نوجوانان از ظرفیت برنامه‌های کانون، مجموعه‌ی کانون را برای اقدام جدی در زمینه‌ی کشف و شکوفایی استعداد گروه بیشتری از آنان یاری کند.

مدیرکل کانون، که در دیدارهای خود با مسئولان شهرستان‌ها، همواره بر حضور آنان، به ویژه فرمانداران، در مراکز کانون و جمع کودکان و نوجوانان تاکید کرده بود، بار دیگر با بیان این درخواست خود به ایشان یادآور شد: نسبت به این مخاطبان باید تعصب داشت و علاوه بر موضوعاتی که در شهرستان‌ها مطرح می‌شود، موضوعات فرهنگی مرتبط با کودک و نوجوان نیز باید در اولویت برنامه ریزی‌ها قرار داشته باشد.

وی هم‌چنین از همکاری روسای آموزش و پرورش قدردانی کرد و از آنان خواست برای معرفی کانون و حضور تعداد بیشتری از مخاطبان، در مراکز فرهنگی‌هنری، به مربیان کمک کنند.

گفتنی است در بخشی از جلسه‌ی سالاری و فرماندار میرجاوه، در خصوص ارایه‌ی خدمت به زائران پاکستانی، مدیرکل کانون با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در این زمینه، از حضور اثرگذار کانون در موکب‌های اربعین در مرز میرجاوه خبر داد و گفت: بحث واقعه‌ی کربلا و آنچه پیرامون آن رخ داده، ریشه در اعتقادات ما دارد و برهمین اساس در زمینه‌ی تولید محتوا، برگزاری کارگاه‌های هنری، اهدای بسته‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت مراکز سیار، در نقطه‌ی صفر مرزی میرجاوه و زائرسرای زاهدان میزبان خوبی برای زائران اباعبدا...(ع) خواهیم بود.

سالاری هم‌چنین در جریان بازدید از پروژه‌های در حال ساخت قصرقند و مهرستان، در جلسه با فرمانداران این شهرستان‌ها در خصوص سرعت بخشیدن به اتمام این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر کرد.

توسعه‌ی مراکز سیار کانون؛ گامی مهم در اجرای عدالت فرهنگی

فرماندار سراوان

سعید تجلیلی، که خود از اعضای کانون پرورش فکری بوده، با بیان این نکته که در هر مسئولیتی که حضور داشته، توجه ویژه‌ای به حوزه‌ی کودک و نوجوان داشته، گفت: ما باید به سمت کودکان و نوجوانان برویم و با فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی، آنان را برای آینده آماده کنیم.

وی هم‌چنین ضمن تشکر از مدیرکل کانون به سبب حضور در مراکز شهرستان‌ها، این حرکت را علاوه بر رصد دقیق‎تر مسایل، موجب دلگرمی و انگیزه مربیان دانست و در ادامه به اهمیت مرکز سیار اشاره کرد و در این زمینه قول همکاری داد.

رییس آموزش و پرورش سراوان

ایوب دهواری نیز ضمن بیان اهمیت فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان، برای مشارکت در برنامه‌های کانون اعلام آمادگی کرد.

توسعه‌ی مراکز سیار کانون؛ گامی مهم در اجرای عدالت فرهنگی

فرماندار سیب و سوران

فرشاد گرگیج با اشاره به اهمیت کیفیت در ارایه‌ی خدمات فرهنگی گفت: هرچقدر فعالیت‌ها باکیفیت‌تر و مراکز فرهنگی‌هنری امکانات بیشتری داشته باشند، کودکان و نوجوانان بهره‌ی بیشتری خواهند داشت.

توسعه‌ی مراکز سیار کانون؛ گامی مهم در اجرای عدالت فرهنگی

فرماندار مهرستان

ناصر درازهی، یکی از مشکلات زیرساختی مهرستان را نبود مرکز کانون عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این پروژه به بهره برداری نرسد دغدغه‌ی ما در حوزه‌ی کودک و نوجوان برپاست.

وی هم‌چنین، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل کانون در مرکز استان جهت تکمیل پروژه، در خصوص پیگیری‌های مجموعه‌ی فرمانداری هم گزارشی ارایه و اظهار امیدواری کرد با تکمیل ساختمان، مخاطبان از خدمات کانون بهره‌مند شوند.

توسعه‌ی مراکز سیار کانون؛ گامی مهم در اجرای عدالت فرهنگی

فرماندار میرجاوه

مهدی جمشیدزهی با اشاره به فعالیت‌های کانون در میرجاوه از ضرورت گسترش این خدمات سخن گفت و افزود: در برای اجرایی شدن موارد مطرح شده، همراه کانون خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =