کد خبر: 327038
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
بازدید 103
برنامه فصل سرخ نخل در شهرستان مهران برگزار شد

برنامه فرهنگی هنری فصل سرخ نخل در شهرستان مهران به مناسبت سالروز آزادسازی مهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام،این برنامه صبح امروز ۱۰ تیرماه با حضور مدیر کل کانون استان، همکاران و اعضاء کانون ، امام جمعه شهرستان مهران،معاونت سیاسی فرمانداری مهران وجمعی ازمسئولین این شهرستان برگزار شد.

مدیر کل کانون هدف از اجرای این برنامه را ترویج وتبیین فرهنگ ایثار و شهادت دربین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا است که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

فاطمه رستگار با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی«ره» افزود: این فرهنگ غنی در مواجهه با تهدیدات همه‌جانبه دشمنان اسلام، باهدف دفاع از اصول و مبانی اعتقادی، تحول ویژه‌ای را در نظام فرهنگی و زندگی مردم ایجاد کرده است.

وی سالروز آزادسازی مهران قهرمان را فرصتی مغتنم در جهت یاد آوری فرهنگ ایثار و شهادت به کودکان و نوجوانان دانست و افزود: در این روز عزیز کودکان و نوجوانان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای عملیات کربلای یک، باری دیگر آرمان شهدا را سر لوحه زندگی خود قرار دادند.

رستگار با اشاره به اینکه ،امور ارزشی را می توان با رویکرد فرهنگی به شکلی مؤثر در دوره کودکی آموزش داد،تصریح کرد: ظرفیت تخیلی کودکان و انتقال مفاهیم توسط اسطوره ها و داستانها در دوره کودکی بنا شده است بنابراین می توان با استفاده از این ظرفیت و با زبان گویای هنر منتقل کننده مفاهیم ارزشی به کودکان و نوجوانان بود که قطعا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ارزشهای اسلامی است که باید به این قشر آینده ساز کشور انتقال یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و هر کدام از ما در این زمینه وظایف سنگینی بر عهده داریم ،افزود: در این مراسم کودکان ونوجوانان عضو کانون با همخوانی سرود سلام فرمانده و اجرای نمایش ، شعرخوانی ، دکلمه خوانی و غیره.. برنامه های متنوع فرهنگی را با موضوع ایثار و شهادت اجرا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =