اجرای «نوازنده‌های غول‌پیکر بختیاری» برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایش محیطی «نوازنده‌های غول‌پیکر بختیاری» در جریان برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌مبارک برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مهمانان همراه نمایش داده شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌المللی کانون، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز یک‌شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ با حضور در تئاتر شهر در جریان برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌مبارک قرار گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی در این بازدید به تماشای نمایش محیطی «نوازنده‌های غول‌پیکر بختیاری» از تولیدات کانون پرورش فکری نشست. این نمایش که به بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی تهران‌مبارک راه یافته است، روزهای ۱۱ و ۱۳ تیر در محوطه تئاتر شهر اجرا شد.

وزیر ارشاد در حاشیه این دیدار بیان کرد: حضور ما در نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران‌مبارک برای گفتن خداقوت به برگزارکنندگان جشنواره و هنرمندان بود.

وی ادامه داد: خدا را شکر امسال جشنواره نمایش عروسکی تهران‌مبارک با استقبال خوبی مواجه شده است و امیدواریم این رونق در حوزه تئاتر و بخش‌های هنری را بیشتر داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کمبود بودجه تئاتر تصریح کرد: در اولین روزهای مسئولیت بنده در وزارت ارشاد به هنرمندان تئاتر قول دادیم تا مشکلات بودجه رفع شود. با این حال سال گذشته، تئاتر پررونق‌ترین دوران خودش را سپری کرد و در جشنواره تئاتر فجر ما این استقبال را دیدیم.

اسماعیلی ادامه داد: برنامه اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از تئاتر به صورت ویژه حمایت شود؛ در این راستا نه‌تنها تهران بلکه همه شهرستان‌ها نیز مورد حمایت قرار گرفتند که نمونه بسیار خوب آن برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای بود.

وی اظهار کرد: به همکاران‌مان در معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی گفتم که هیچ محدودیتی در حمایت از برنامه‌های تئاتری نداریم؛ تئاتر نشان‌دهنده عظمت تاریخی و فرهنگی این کشور است.

شایان ذکر است نمایش «نوازنده‌های غول‌پیکر بختیاری» با طراحی و کارگردانی محسن اکرمی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد است که با کمک عروسک‌های غول‌پیکر اجرای محیطی دارد.

سرنا و دهل، سازهای اصیل و کهن ایرانی هستند. در این نمایش از این سازها که در مراسم قوم بختیاری و دیگر اقوام ایرانی استفاده می‌شود کمک گرفته شده است.

محمدمهدی یاوری، مهدی معینی، محمدرضا برزگری و رضا بین‌آبادی عروسک‌گردان‌های این نمایش هستند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران‌مبارک، ۸ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۲ به دبیری هادی حجازی‌فر در تهران برگزار می‌شود.

اجرای «نوازنده‌های غول‌پیکر بختیاری» برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =