کد خبر: 327136
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
تماشاخانه سیار کانون، میهمان کودکان خراسان شمالی شد

کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری، میهمان کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان شمالی با حرکت قطاری خود میهمان شهرستان‌های استان شد.

برنامه‌های تماشاخانه سیار شامل اجرای نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا»، با طراحی و کارگردانی علی یداللهی، همراه با معرفی کتاب، اجرای مسابقه، سرود و پخش فیلم‌های پویانمایی برای کودکان و نوجوانان ساکنان شهرهای استان است.

موضوع این نمایش درباره کلاغی است که در یک شهر زندگی می‌کرد و عادت داشت اشیاء براق را بدزدد و از دزدی کردن لذت می‌برد. اما مردم این شهر از دست دزدی‌های او خسته شده بودند؛ یک روز دو تا پرنده به کلاغ می‌گویند توی یک شهری یک کوه طلا هست که از دور هم برق می‌زند. برو و آن کوه را بدزد و...

بر همین اساس شهرستان گرمه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ در پارک شقایق و شهرستان جاجرم در همین روز در پارک لاله میزبان تماشاخانه سیار بودند.

تماشاخانه سیار کانون، میهمان کودکان خراسان شمالی شد

همچنین، پارک دانشجوی شهرستان اسفراین در ۱۲ تیر میزبان برنامه‌های متنوع تماشاخانه سیار شد. علاوه بر شهرستان‌ها نیز این تماشاخانه در این حرکت قطاری خود، ۱۳ تیر به روستای کلاته میرزا رحیم اسفراین و شهر بام رسید.

در عین حال، کودکان و نوجوانان بجنوردی نیز روز چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیر شاهد اجرای برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون خواهند بود.

عصر روز ۱۵ تیر این تماشاخانه در شهرهای پیش قلعه و آشخانه نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» را اجرا خواهد کرد.

آخرین برنامه‌های تماشاخانه سیار کانون در روز ۱۶ تیر ۱۴۰۲ برای کودکان و نوجوانان شهر قاضی خواهد بود.

یادآوری می‌شود نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =