انگیزه‌بخشی به نیروهای جوان مهم‌ترین موضوع امروز کانون زبان است

رئیس کانون زبان ایران در مراسم معارفه سرپرست کانون زبان خراسان رضوی مهم‌ترین موضوع حال حاضر این مجموعه آموزشی را انگیزه‌بخشی به نیروهای جوان و جدیدالورود عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان ایران  در این آیین گفت: با توجه به سابقه همکاری که به عنوان مدرس در سنوات گذشته داشتم، اشراف کامل نسبت به مسائل مالی مدرسان و همکاران و مشکلات معیشتی موجود در کانون زبان دارم که قطعا در پی رفع آن هستیم ولی مهمترین مسأله در حال حاضر انگیزه‌بخشی به نیروهای جوان و جدیدالورود است.

ذوالفقاری افزود: برای رشد و پیشرفت کانون زبان همه ما باید دغدغه رشد را داشته باشیم و باعث انگیزه‌بخشی نیروها بخصوص نسل جوان و تازه نفس شویم چرا که آینده این سازمان در گرو تلاش و انگیزه‌بخشی موثر به نیروهاست.

وی ضمن قدردانی از همراهی مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: هرچه تعامل بین کانون زبان و کانون پرورش فکری قوی‌تر و موثرتر باشد اتفاقات بزرگتر و با ارزش‌تری رقم خواهد خورد. این تعامل و همکاری هرکجا اتفاق افتاده هم کانون پرورش رشد داشته و هم کانون زبان، و استان خراسان رضوی در این زمینه موفق عمل کرده است.

انگیزه‌بخشی به نیروهای جوان مهم‌ترین موضوع امروز کانون زبان است

ذوالفقاری در ادامه با تأکید بر ظرفیت‌های کانون زبان بیان کرد: خاطرات خوب و حس نوستالژی خوب مردم به کانون زبان سرمایه معنوی و گرانقدری است که باید مسئولیت آن را بپذیریم. همچنین مدرسان توانمندی که در کانون زبان مشغول به کارند جزء سرمایه‌هایی هستند که باید از تمام توان و ظرفیت علمی آنها بهره برد.

وی با اشاره به ویژه برنامه «ده دهه خاطره» که قرار است بزودی فراخوان آن منتشر شود اظهار کرد: با توجه به وجود این سرمایه معنوی فراخوانی به زودی منتشر می‌شود که در آن، افراد خاطرات خود را از کانون زبان مطرح می‌کنند و این خاطرات می‌تواند به عنوان یک سرمایه قلمداد شود.

رییس کانون زبان تصریح کرد: منابع درآمدی کانون نباید تنها منتهی به جذب و نگهداشت زبان آموز باشد. ما در کانون زبان ظرفیت‌های دیگری همچون فعالیت‌های پژوهشی داریم که می‌تواند منشا اتفاقات با ارزشی در حوزه تخصصی زبان و زبان‌آموزی شود و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود کانون زبان بر عهده ماست.

پرسش و پاسخ با مدرسان حاضر در این مراسم، تشریح وضعیت موجود کانون زبان، بررسی مشکلات و چالش‌ها، ارزیابی وضعیت کانون زبان خراسان رضوی و ترسیم افق پیش‌رو از دیگر صحبت‌های مهدی ذوالفقاری در این مراسم بود.

انگیزه‌بخشی به نیروهای جوان مهم‌ترین موضوع امروز کانون زبان است

کانون زبان و کانون پرورش فکری مجموعه یکپارچه هستند

در ادامه ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ضمن تبریک به مهدی ذوالفقاری برای ریاست کانون زبان و عرض خیر مقدم و ابراز خرسندی از آغاز بازدیدهای استانی وی از مشهدالرضا (ع) گفت: کانون زبان ایران دارای قدمتی ۹۸ ساله است که به عنوان اولین موسسه آموزش زبان‌های خارجی توانسته  افتخارات بزرگی را به واسطه تربیت انسان‌های فرهیخته رقم بزند.

وی افزود: همانطور که افرادی چون مجید مجیدی کارگردان مطرح کشور در خاطرات خود به سابقه حضور ۸۰ درصد هنرمندان در کانون پرورش فکری اشاره کرده است، کانون زبان نیز در پرورش نخبگان و دانشمندان اثرگذار بوده و جامعه علمی کشور به نقش ارزنده و پررنگ کانون زبان واقف است.

زره‌ساز تصریح کرد: کانون زبان و کانون پرورش فکری یک مجموعه یکپارچه هستند که با هماهنگی و ارتباط بیشتر می‌توانند خدمات بهتری به جامعه هدف ارایه کنند. این خدمات با توجه به تجربه کانون پرورش فکری در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و ادبی می‌تواند توسط کانون زبان در سطح بین‌المللی به زبان‌های خارجی ارائه گردد و این همکاری فرصت رشد متقابلی را برای کانون زبان و کانون پرورش ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به زمینه همکاری کانون زبان و کانون پرورش با جامعه المصطفی این گونه تعاملات را مهم دانست و آن را فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده در شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام عنوان کرد و افزود: این فرصت‌ها می‌تواند نقطه عطف گسترش و افزایش کمی و کیفی خدمات کانون باشد و امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد افزایش شعب و آمار زبان آموز در کانون زبان استان خراسان رضوی باشیم.

انگیزه‌بخشی به نیروهای جوان مهم‌ترین موضوع امروز کانون زبان است

 مدیرکل کانون خراسان رضوی در ادامه از تلاش‌های غلامرضا زارعیان مدیر پیشین کانون زبان استان تقدیر و برای محمد عامل پارسا سرپرست جدید، آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه برنامه قصه‌گویی حنانه حاجی محمدی به زبان انگلیسی پخش شد. او از زبان‌آموزان کانون زبان خراسان رضوی است و در دومین مهرواره «من کشورم را دوست دارم» برگزیده بخش ویژه شده بود.

در پایان این مراسم حکم انتصاب محمد عامل پارسا به‌عنوان سرپرست جدید کانون زبان خراسان رضوی توسط رییس کانون زبان ایران به وی اهدا و از زحمات غلامرضا زارعیان مدیر پیشین این کانون قدردانی شد.

مراسم معرفی سرپرست جدید کانون زبان استان خراسان رضوی با حضور مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان ایران، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان، معاونین و کارشناسان کانون پرورش فکری، کارشناسان، مدرسان و همکاران اداری کانون زبان در اداره کل کانون خراسان رضوی برگزار شد.

انگیزه‌بخشی به نیروهای جوان مهم‌ترین موضوع امروز کانون زبان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =