کارگاه تخصصی مشق زندگی در روستاهای دامغان

کارگاه تخصصی مشق زندگی با مشارکت سازمان مردم‌نهاد مهر مانا و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان در روستاهای خورزان و حسن‌آباد، برگزار و با استقبال خانواده‌ها روبه‌رو شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از برگزاری پنج کارگاه تخصصی مهارت‌آموزی «مشق زندگی» ویژه کودکان و والدین آن‌ها در روستاهای خورزان و حسن‌آباد، خبر داد و گفت: این کارگاه با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، رضا هوشمند نویسنده، ناشر، پژوهشگر حوزه‌ی فرهنگ، دبیر انجمن روابط‌عمومی و سیدحسین شاهچراغ مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد مهر مانا و با استقبال پرشور خانواده‌ها اجرا ‌شد.

کارگاه تخصصی مشق زندگی در روستاهای دامغان

هوشمند در ابتدای سخنانش ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان روستایی و تشویق آن‌ها به مهربان‌بودن با یک‌دیگر، پیرامون موضوع آسیب‌های فضای مجازی، اهمیت مهارت‌آموزی در حوزه‌ی کسب و کار و...، توضیحاتی ارائه داد.

وی در کارگاه ویژه والدین با بیان این‌که ما نیاز به مهربانی داریم، اظهار داشت: برای این‌که جهان مهربانی داشته باشیم بایست اول با خودمان مهربان باشیم و سپس مهربانی و مهرورزی را به اطرافیان خود انتقال دهیم، با هم حرف بزنیم، هم‌دیگر را با نام‌ها و صفات خوب صدا کنیم، اندیشه‌های‌مان را با نیکی‌ها و خوبی‌ها پیوند دهیم و برای هم احترام قائل شویم.

کارگاه تخصصی مشق زندگی در روستاهای دامغان

هوشمند افزود: بسیاری از شما والدین، سواد عاطفی بالایی داشته و با تربیت فرزندان خوب از این مهارت در زندگی خود استفاده کرده‌اید.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد مهر مانا نیز در دو کارگاه تخصصی ویژه نوجوانان با عنوان «رؤیای زندگی من»، ضمن تأکید بر لزوم داشتن رؤیا در زندگی، درخصوص چگونگی دست‌یابی به رؤیا و مسیرهای رسیدن به آن با مخاطبان خود به گفت‌وگو پرداخت.

کارگاه تخصصی مشق زندگی در روستاهای دامغان

شاهچراغ، داشتن هدف و رؤیا را مقدمه‌ی رسیدن به آرزوها دانست و در ادامه با معرفی طرح دوایر سه‌گانه و همچنین افرادی که به اهداف خود دست یافتند، افزود: رسیدن به آرزوها، امری محال و غیر قابل دسترس نیست و از نوجوانان خواست تا برای شروع، آرزوهای خود را بنویسند.

کارگاه تخصصی مشق زندگی در روستاهای دامغان

گفتنی است، بخشی از این کارگاه‌ها به پرسش و پاسخ اختصاص داده و مقرر شد برای دستیابی به نتیجه مطلوب، نشست‌ها تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =