کد خبر: 328080
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
بازدید 1213
کانون یک ملایر میزبان اعضای کتابخانه بهار روستای رمین چابهار

مرکز یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر میزبان ۱۲ نفر از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه بهار روستای رمین چابهار و کتابدار آنها عبدالحکیم بهار، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان بود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مرکز یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر میزبان ۱۲ نفر از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه بهار روستای رمین چابهار بود.

 عبدالحکیم بهار، کتابدار کتابخانه بهار روستای رمین چابهار که در این سفر همراه کودکان و نوجوانان بود از آن دسته افرادی است که هر آنچه دارد وقف آموزش و کتاب و کتابخوانی کودکان و نوجوانان منطقه خود کرده است.

 وی، بهورزی است که به روستای رمین آوازه ملی بخشیده و نام آن را در فهرست روستاهای دوستدار کتاب کشور قرار داده است. روستای رمین در نزدیکی چابهار است، شغل اکثر مردم این روستا صید و صیادی است و در چابهار کمتر کسی را می‌توان یافت که آوازه آقای بهار کتابخوان را نشنیده باشد، از صیادان اسکله صیادی رمین گرفته تا نویسندگان، شاعران و قصه نویسان همه و همه او را می‌شناسند و با فعالیت‌های فرهنگی او آشنایی دارند.

 این کتابدار دلسوز و مهربان با اختصاص بخشی از خانه خود به روستاییان برای ایجاد کتابخانه، مروج مطالعه و کتابخوانی در بین کودکان روستای خود است. عبدالحکیم بهار پیش از اینکه بهورز شود، به صید و صیادی مشغول و از نوجوانی با کتاب مانوس بود به طوریکه روزهایی که برای صید به دریا می رفت نیز کتابهایش را برای مطالعه با خود همسفر می‌کرد.

همت و خوداتکایی اوباعث شده تا استعدادهای بالقوه را شناسایی و شکوفا ‌کند.

 عبدالحکیم بهار، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در بازدید از کانون شماره یک ملایر این کانون را از شلوغ‌ترین و پربارترین کتابخانه‌های کشور خواند  او در سفری که به کردستان داشته از کتابخانه‌های مسیر هم بازدید کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =