اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان باسراسرکشور گردهمایی کودکان عاشورایی رابرگزارنمود

گردهمایی معنوی کودکان عاشورایی باشعارمهمانان کوچک امام حسین در دهه اول محرم با حضور کودکان وخانواده ها در مسجد حضرت زینب (س) ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گردهمایی کودکان عاشورایی همزمان با سراسر کشور با هدف ترویج وتقویت فرهنگ عاشورایی و آشنایی هرچه بیشتر کودکان با قیام امام حسین(ع)، با حضور کودکان وخانواده ها در مسجد حضرت زینب (س) برگزار شد.

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام گفت: گردهمایی معنوی کودکان عاشورایی با شعار مهمانان کوچکامام حسین (ع) بهترین فرصت وزمان برای تربیت نسل انسانهای آزاده است که هم چون امام حسین (ع) سر تعظیم و اطاعت در برابر هیچ ظالمی فرود نمیآورند و فروتنانه اما سربلند زندگی میکنند. 

فاطمه رستگار افزود این اجتماع موجب می شود کودکان و نوجوانان با حماسه باشکوه عاشورا و محرم رشادت و حق طلبی و شهادت طلبی حضرت اباعبدالله(ع) و ایثار و فداکاری و دلاوری یاران باوفای ان حضرت بیشتر آشنا شوند.

وی افزود :معرفی جلوه های ایثار و شهادت و حق طلبی به زبان شعر و قصه و مداحی و نوحه خوانی و سینه زنی در مکان مقدس مسجد بر مخاطبان کودک و نوجوان تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.مشارکت کودکان و نوجوانان در این اجتماع حس زیبای همکاری و هم افزایی معنوی را در میان آنها تقویت می کند.

این اجتماع فرصت مناسبی است که کودکان را با فرهنگ ناب و انسان ساز عاشورا آشنا کنیم و جلوههای ناب انسانی آقا امام حسین (ع) و آقا ابالفضل(ع) را بهعنوان الگوهای برتر این مکتب برای زندگی بهتر به کودکان معرفی کنیم.

مدیر کل کانون استان تصریح کرد : از اهداف این اجتماع باشکوه، تقویت حس دینی و دینباوری و تعظیم شعائر اسلامی در کودکان است که در مکان مقدس مسجد همراه با برنامه های فرهنگی و معنوی برگزار می شود.

در ادامه حاج اقاپیمایی. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گردهمایی کودکان عاشورایی از پیام عاشورایی امام حسین علیه السلام برای این جمع کودکانه گفت 

وی افزود: برای ابراز دوستی به امام حسین علیهالسلام باید ببینیم امام حسین علیهالسلام چه چیزهایی را دوست داشته است و به آن اهتمام ورزیده است و ما هم به همان اعمال و کردار بپردازیم

امام حسین نماز را، تلاوت قرآن را، مبارزه با ظلم و عمل به فریضه امر به معروف ونهی از منکر و تلاش برای اصلاح جامعه را در روز عاشورا بعنوان سرلوحه زندگی یک انسان دیندار معرفی نموده است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بیان کرد :بچه ها باید با تلاش برای کسب معارف عاشورایی و محکم نمودن اعتقادات خود از جمله فهم مسائلی مانند حفظ عفاف و حجاب ، پاکدامنی ، غیرت ، ظلم ستیزی به یاری امام حسین و امام زمان علیهما السلام بپردازد. 

در این گردهمایی برنامه ها بی شامل قرائت قرآن،خیرمقدم مدیرکل کانون پرورش فکری...، سخنرانی حاج آقا پیمایی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، نوحه خوانی،مدیحه سرایی،قصه گویی،شعرخوانی،سینه زنی.قرائت عهدنامه اجرا شد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =