همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و قطر در زمینه‌های فرهنگی

علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر طی نشستی با ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی به بررسی ظرفیت‌های تعاملی و دغدغه‌های فرهنگی مشترک پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که روز یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی کانون پرورش فکری به اهمیت استفاده از تجربه گران‌بهای کانون در حوزه چاپ و نشر کتاب، تولید فیلم، انیمیشن و تئاتر و همچنین برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی برای مخاطب کودک و نوجوان در سطوح مختلف تأکید کرد.

زره‌ساز درباره برنامه‌ریزی و توجه ویژه کانون استان خراسان رضوی به بازیابی هویت ملی، دینی و فرهنگی در کودکان و نوجوانان با استفاده از ابزار هنر و ادبیات گفت: این مساله دغدغه تمام کشورهای اسلامی است و می‌تواند وجه مشترکی برای همکاری و تعریف رویدادهای مختلف و فعالیت‌های فرآیند محور در این زمینه باشد.

در ادامه علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر ضمن ابراز خشنودی از حضور در این جلسه و تأکید بر پیشینه غنی کانون پرورش فکری و اثرگذار بودن فعالیت‌های آن بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاهی که متولی امور فرهنگی در کشورهای مختلف است، علاقه‌مند به هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: حضور در قطر را به‌عنوان یک کشور همسایه و با اشتراک‌های فرهنگی فراوان، فرصتی مغتنم دانسته و این اشتراک‌ها را زمینه‌ساز همکاری نزدیک می‌دانم.

علی بختیاری در پایان با اشاره به رویدادهای بزرگ فرهنگی پیش‌رو در کشور قطر، پیشنهاد همکاری در سه حوزه‌ی برگزاری هفته‌ دوستی فرهنگی میان دو کشور ایران و قطر، اکسپو فرهنگی (از مهر با حضور ۸۰ کشور در قطر برگزار خواهد شد) و رویداد جام ملت‌های آسیا را مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =