کد خبر: 328413
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
نشست فرزندپروری با موضوع تربیت جنسی کودکان

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان نشست فرزندپروری با موضوع «تربیت جنسی کودکان» را در سالن اداره کل برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این نشست با حضوررقیه رستمی کارشناس مشاور و روانشناس خانواده و مدرس این نشست و جمعی از والدین اعضای مراکز کانون پرورش فکری برگزار شد.
رستمی نشست را با طرح سوالاتی از والدین آغاز کرد و گفت؟ آیا می دانید تربیت جنسی کودکان رو از چه سنی باید آغاز کرد؟ آیا زمان تربیت جنسی در نوجوانی ست یا دوران کودکی ؟ یا شاید زودتر ازآن؟ آیا از میزان اطلاعات در هر سنی چقدر اطلاعات دارید؟و آیا موضوعی وجود دارد که تو سنین خاص نباید با کودک مطرح‌کرد؟
وی با تشریح موضوعات به پاسخ سوالات پرداخت و تربیت جنسی کودکان را از نوزادی تا دوران نوجوانی به والدین حاضر در نشست تشریح کرد.
کارشناس مشاوره خانواده رعایت نکردن بعضی نکات را باعث ایجاد اختلالات و انحرافات جنسی در کودکان دانست و گفت:پاسخ ندادن، مسکوت گذاشتن، محکوم کردن، تنبیه، پاسخ غیرواقعی و غیرعلمی و یا بی‌توجهی به سوالات جنسی کودک، عامدانه کودک را به ‌سمت منابع ناموفق برای کسب اطلاعات سوق می‌دهیم. عدم دانش و آگاهی یا اطلاعات غلط به کودک و نوجوان، آمار ابتلا به مشکلات جنسی را در آن ها بالا خواهد برد.

نشست فرزندپروری با موضوع تربیت جنسی کودکان
وی اهمیت تربیت جنسی در تغییرات رفتاری هر فرد را موثر دانست و گفت: پژوهش‌ها نشان داده است که ارائه آموزش‌ های صحیح در مورد سلامت جنسی می ‌تواند نتایج ارزشمندی را داشته باشد. افزایش اعتماد به نفس، رضایت از زندگی، احترام به خویش و دیگران، رشد جنسی سالم، کسب هویت سالم، روابط مناسب بین‌فردی، تصویر مثبت از خود، روابط سالم زناشویی و ایجاد بهداشت روانی از جمله موارد داشتن آگاهی از سلامت جنسی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =