کد خبر: 328457
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
برگزاری کارگاه «حال خوش زندگی» به میزبانی مرکز شماره ۵ اهواز

آموزش مهارت رفتار جرأت‌مندی در کارگاه «حال خوش زندگی» ویژه اعضای نوجوان دختر در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کارگاه «حال خوش زندگی» با هدف بالا بردن اعتمادبه‌نفس اعضای نوجوان دختر، تقویت «نه گفتن» صریح به درخواست‌های نامناسب، یادگیری مهارت جرأت‌مندی و... با حضور لیلا رحمانیان، مربی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۵ اهواز به مدت ۸ جلسه برگزار می‌شود.

رحمانیان با تأکید بر اهمیت برگزاری این نوع کارگاه برای نوجوانان گفت: با توجه به اینکه نوجوانان مایل‌ هستند هرچه زودتر به جرگه‌ی بزرگسالان بپیوندند، ممکن است به اصرار یا تشویق دوستان بعضی رفتارهای اشتباه را که به نظر خود آن‌ها نشانه‌ی بزرگسالی است را تقلید کنند.

وی در ادامه افزود؛ یادگیری مهارت جرأت‌مندی به نوجوانان کمک می‌کند تا علاوه بر آشنایی با شیوه بیان محترمانه خواسته‌ها، احساسات و بهبود عزت‌نفس آن‌ها، قاطعیت بیان مخالفت در مقابل درخواست‌های نامتعارف همسالان خود را تقویت کنند و بر ترس و اضطراب پس از آن غلبه کنند.

او با اشاره به استفاده از مهارت جراتمندی در سه موقعیت (گرفتن حق، اعتراض کردن و رد کردن درخواست نامناسب) تصریح کرد؛ اعضا در این کارگاه اعضا با سبک ارتباطی پرخاشگرانه، سبک ارتباطی منفعلانه، سبک ارتباطی پرخاشگرانه_ منفعلانه و سبک ارتباطی جرأتمندانه آشنا می‌شوند.

رحمانیان در پایان تشریح کرد؛ نوجوانان دختر در کارگاه «حال خوش زندگی» با ویژگی‌های رفتار کلامی و غیرکلامی، باور افراد در هرکدام از این سبک‌ها، دلایل و نتایج استفاده از هرکدام را خواهند شناخت و «نه گفتن» در شرایط مختلف به شیوه‌های متفاوت را آموزش خواهند دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =