کانون پرورش فکری محور و نهاد اصلی شهر دوستدار کودک است

در جلسه بررسی شهر دوستدار کودک ، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز سیریک به طرح ضرورت های پیش رو کودکان و نوجوانان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، جلسه برنامه ریزی اجرای طرح شهر و روستای دوستدار کودک در شهرستان سیریک با حضورموسی پژوهان مدیر پروژه ملی شهر دوستدار کودک وزارت کشور ،فرماندار و دیگر مدیران هم سو با این طرح در محل سالن اجتماعات فرمانداری آن شهرستان برگزار شد .
در این جلسه پژوهان به صورت جامع و کامل اهمیت موضوع را بیان کرد و گفت:شهر دوستدار کودک شهری است که در آن نیازهای اساسی کودکان و نوجوانان در اولویت قرار گرفته و شرایط فرهنگی اجتماعی زیست محیطی بهداشتی شهرسازی و معماری شهر همسو با نیازهای کودکان و نوجوانان اصلاح و حقوق آنان در سیاست ها قوانین برنامه ها و بودجه ها رعایت شود .
وی همچنین افزود: اگر یک بررسی کلی داشته باشیم کشور توسعه یافته در دنیا نداریم که بدون برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانان خود پیشرفت نکرده باشد چون کودکان آینده سازان هر کشور و شهری هستند.
در این جلسه پژوهان با بیان این نکته که در مسیر اجرای شهر دوستدار کودک الزامات قانونی برای دستگاه های مرتبط وجود دارد از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهای اصلی و محوری این طرح نام برد و به تشریح فعالیت های ارزشمند کانون پرداخت.
در این جلسه که صبح در محل فرمانداری و عصر در محل شهرداری شهر بندر گروگ به عنوان شهر پایلوت شهر دوستدار برگزار شد مربی مسئول کانون سیریک ضمن تشریح چالش های حوزه کودک و نوجوان شهرستان به بیان اقدامات ارزشمند در این حوزه پرداخت .
در ادامه این جلسه تمامی اعضای حاضر نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند و مقرر گردید بر اساس سند و ضوابط طرح شهر دوستدار کودک اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در شهرستان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =