نوید مدیرعامل کانون به ارائه یک سال خدمات رایگان برای خبرنگاران هم‌زمان با روز خبرنگار

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز خبرنگار میزبان گروهی از خبرنگاران شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مدیرعامل کانون در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه بیان کرد: امروز بهانه‌ای است برای تجلیل مقام شامخ خبرنگاران؛ افرادی که در فراز و نشیب روزگار تلاش می‌کنند و در جای خود تذکر و مشاوره می‌‍دهند.

نوید مدیرعامل کانون به ارائه یک سال خدمات رایگان برای خبرنگاران هم‌زمان با روز خبرنگار

او ضمن گرامی‌داشت ایام محرم و مقام شامخ حضرت زینب(س) ادامه داد: حضرت زینب(س) اولین روایت‌گر واقعه عاشورا بودند و امروز اگر بعد از ۱۴۰۰ سال از این واقعه، عاشورا هنوز زنده است، به خاطر این روایت‌گری است. باید با صدای رسا بگوییم او با همه مصائبی که پشت سر گذاشت اولین روایتگر عاشورا بود تا این تصویر حق‌مدارانه در جریان تاریخ ثبت شود. در واقع حضرت زینب(س) در شام خطبه تاریخی خود را ایراد کرد و بذر ماندگاری قیام عاشورا را کاشت. او روایت اول را از واقعه عاشورا رقم زد و این همان چیزی است که امروز در رسانه‌ها و مجامع دانشگاهی از آن با عنوان دروازه‌بانی خبر و روایت اول صحبت می‌شود.

نوید مدیرعامل کانون به ارائه یک سال خدمات رایگان برای خبرنگاران هم‌زمان با روز خبرنگار

مدیرعامل کانون در ادامه همچنین گفت: اولین درسی که از حضور حضرت زینب(س) در زمان ایراد این خطبه می‌توان گرفت، حفظ عفت و حیای زنانه است. یعنی در عین نقش‌آفرینی موثر در جامعه امروز، عفت و حیا بسیار اهمیت دارد و خدا را شکر خبرنگاران آراسته به این فضیلت هستند. نکته دیگر حضور هوشمندانه و عالمانه دختران و زنان در عرصه‌های حساس اجتماعی است. آنچه در جریان خطبه حضرت زینب(س) می‌آموزیم این است که نه تنها جریان تفکر دینی ما مخالف حضور دختران در عرصه‌های اجتماعی نیست، بلکه بر نقش‌آفرینی موثر هم تاکید شده است.

نوید مدیرعامل کانون به ارائه یک سال خدمات رایگان برای خبرنگاران هم‌زمان با روز خبرنگار

علامتی با اشاره به این‌که یکی از ابزارهای اقناع قصه‌گویی است، افزود: ما در حال حاضر فاقد یک خبرگزاری تخصصی در حوزه کودک و نوجوان هستیم و ما در کانون پرورش فکری در تلاش هستیم تا آن را فعال کنیم.

او اظهار کرد: در این رویکرد در نظر داریم بتوانیم آخرین تحولات حوزه کودک و نوجوان را در داخل و خارج از کشور رصد کرده و در دسترس داشته باشیم. برای ما و به‌خصوص تصمیم‌گیران حوزه کودک و نوجوان مهم است که این حوزه صرفا خبر پوششی یا ترجمه نباشد چرا که ما نیازمند تحلیل و فراتحلیل هستیم و کانون به‌زودی به این عرصه ورود پیدا خواهد کرد.

نوید مدیرعامل کانون به ارائه یک سال خدمات رایگان برای خبرنگاران هم‌زمان با روز خبرنگار

علامتی همچنین بیان کرد: امروز اگر کسی در حوزه فرهنگ و رسانه بخواهد کار کند به تنهایی امکان‌پذیر نیست و با همراهی هم می‌توان اتفاقی را رقم زد. باید تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و شتاب‌دهندگی در حوزه رسانه داشته باشیم و این اتفاق هنوز در کانون پرورش فکری رخ نداده است. ما خودمان را رقیب هیچ جا نمی‌دانیم و در حوزه‌های کاری نیز سعی کردیم حامی باشیم همانطور که در عرصه انتشارات این کار را انجام دادیم و علاوه بر تولیدات خودمان از تولیدات سایر ناشران نیز حمایت کردیم. بنابراین کانون پرورش فکری در دوره جدید آماده مشاوره، حمایت، تسهیل و راهنمایی است تا مخاطب و بازار درست کند چرا که امروز کانون مجهز به مواد تخصصی ناب و کارشناسان مجرب است که می‌تواند این امکانات و خدمات را در اختیار فعالان حوزه کودک و نوجوان قرار دهد.

مدیرعامل کانون در ادامه افزود: موضوع کودک و نوجوان هر کدام به شکل مستقل باید مسئله ما باشد. بحث کانون مدرسه از جمله کارهای خوبی است که در دهه ۷۰ رقم خورد و مجدد احیا شده است و سال تحصیلی گذشته فاز صفر آن اجرایی شد. آماده هستیم تا فاز اول را برای مدارس ابتدایی از مهر ۱۴۰۲ و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجرایی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =