برگزاری پنجاهمین برنامه "پیک امید" با نام شهید مصطفی زمانی‌ستوده

پنجاهمین برنامه "پیک امید" کانون پرورش فکری همدان در روستای کهریز باباحسین در  ۱۰۸ کیلومتری همدان از روستاهای شهر گل‌تپه کبودرآهنگ با نام و یاد شهید مصطفی زمانی ستوده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پنجاهمین برنامه "پیک امید" کانون پرورش فکری همدان در روستای کهریز باباحسین در  ۱۰۸ کیلومتری همدان از روستاهای شهر گل‌تپه کبودرآهنگ با نام و یاد شهید مصطفی زمانی ستوده برگزار شد.

طرح «پیک امید» از برنامه‌های جهادی کانون پرورش فکری است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در روستاها و و مناطق کم برخوردار شهری اجرا می‌شود.

هدف مهم پیک امید توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترویج و توسعه این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان خصوصا در مناطق محروم بوده که مربیان و مسوولان کانون با حضور در این مناطق و معرفی کانون و فعالیت‌های آن به آگاهی‌بخشی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی می‌پردازند. 

این برنامه با هماهنگی و همکاری گروه‌های جهادی دانشجویی و  واحد کارشناس هنری کانون پرورش فکری برنامه‌ریزی و انجام گرفت. در این برنامه بچه های روستا در مسجد جمع شده بودند و مربیان کانون به قصه‌گویی، سفالگری و بازی با آنها پرداخته و یک روز خاطره‌انگیز برای آنها ساختند.

برگزاری پنجاهمین برنامه "پیک امید" با نام شهید مصطفی زمانی‌ستوده

معرفی کانون و فعالیت‌های آن توسط آقای صادق فرهادیان مربی سیار شهری همدان و قصه‌گویی از قصه "محاکمه سنگ" توسط آقای علی خارایی مربی سیار روستائی بهار انجام گرفت.

گفتنی است که شهید مصطفی زمانی ستوده در تاریخ یکم فروردین ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان کبودرآهنگ از توابع استان همدان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

سال ۱۳۵۴ وارد دبستان شد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و همراه دیگر دانش‌آموزان در راه پیروزی انقلاب گام برداشت. سپس با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج درآمد و در عملیات‌های متعددی شرکت کرد.

سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی اروندرود بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد و به کاروان عظیم شهدا پیوست و پیکر وی در زادگاهش به خاک سپرده شد.

برگزاری پنجاهمین برنامه "پیک امید" با نام شهید مصطفی زمانی‌ستوده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =