نشست مدیرعامل کانون با فعالان فرهنگی استان آذربایجان‌غربی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر به استان آذربایحان‌غربی روز ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ با فعالان عرصه‌ی فرهنگ و هنر استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در این نشست که با حضور نمایندگانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، نویسندگان، پژوهش‌گران، ناشران، تشکل‌های مردم نهاد و برخی از فعالان فرهنگی حوزه‌ی کودک و نوجوان برگزار شد، به بیان رویکردهای کانون در مورد مسائل فرهنگی حوزه کودک و نوجوان پرداخت.

مدیرعامل کانون، اعضای جلسه را بخشی از کنش‌گران فرهنگی جامعه عنوان کرد و نقش کنش‌گران فرهنگی را در شکل‌دهی ذهنی و رفتاری جامعه حائز اهمیت عنوان کرد.

علامتی یکی از راه‌کارهای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن را پای کار بودن مردم و استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی بیان کرد و افزود: در میدان کار بودن و پیاده‌سازی مباحث نظری مبتنی بر علوم دانشگاهی توأم با فرهنگ ایرانی و اسلامی در پیشبرد اهداف فرهنگی کودکان و نوجوانان مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه، نظر رهبر معظم انقلاب را در مورد نقش حلقه‌های میانی یادآور شد و تصریح کرد: کسانی که در جبهه‌های فرهنگی روی پای خود ایستاده‌اند و دولت نقش محرک و یاریگر را دارد نقش همان حلقه‌های میانی را دارند.

مدیرعامل کانون، ثبت ملی قصه‌گویی را در ماه‌های گذشته یکی از اقدام‌های مهم فرهنگی کانون بر شمرد و خاطرنشان کرد: کانون زمانی به دوران اوج خود می‌رسد که نقش تولی‌گری داشته باشد و از تصدی‌گری به دور باشد.

نشست مدیرعامل کانون با فعالان فرهنگی استان آذربایجان‌غربی

در ادامه، اعضای جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مباحث فرهنگی حوزه کودک و نوجوان پرداختند و پیشنهادهایشان را در این مورد بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =