ساختار کانون در دنیا بی‌نظیر است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفر دو روزه‌ی خود به استان بوشهر با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در نشست با معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر عنوان کرد: ساختاری که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد در دنیا بی‌نظیر بوده و شبیه این کانون در هیچ کشوری از جمله کشورهای پیشرفته نیز وجود ندارد و مورد موافقت فعالان حوزه کودک و نوجوان است.

فلاح با بیان اینکه 1هزار و ۴۰ مرکز فرهنگی ثابت و سیار کانون پرورش فکری در سطح کشور وجود دارد، اضافه کرد: ما در کانون بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار مخاطب را در قالب‌های مختلف، تحت پوشش داریم و افتخاری بزرگ برای ماست که خدمت‌گزار این قشر باشیم.

ساختار کانون در دنیا بی‌نظیر است

وی با اشاره به نقش کتاب و کتاب‌خوانی، عنوان کرد: تقریباً ۱۲‌میلیون جلد کتاب با ۲۱‌هزار عنوان در کانون پرورش فکری وجود دارد و مجموع کتابخانه‌های ما در کشور، ۴۰ هکتار بوده و همچنین ۳‌هزار کتاب، فیلم و انیمیشن نیز در این کانون تولید شده است. توسعه تئاتر، تولیدهای اسباب‌بازی و... نیز بر عهده کانون است.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به اینکه ساختار کانون بر اساس مراجعه اختیاری بوده و همه آن‌ها بالفعل هستند، افزود: در دولت مردمی، توجه بسیاری به کانون پرورش فکری شده و دولت مطالبه‌هایی را از این قشر داشته است که نگاه‌های مثبت بدان در حال افزایش است.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به اتاق‌های فرار که یکی از بازی‌های چالشی‌معمایی این روزها است، تعداد آنها را در سطح کشور هزار اتاق برشمرد و عنوان کرد که از این تعداد، ۳۰۰ اتاق در تهران و ۷۰۰ اتاق در سطح کشور راه‌اندازی شده است که کانون پرورش فکری به عنوان متولی و ناظر بر این اتاق‌ها می‌تواند روند افتتاح و گسترش این اتاق‌ها را برای بخش خصوصی تسهیل کند.

فلاح با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه ۷ شهر جهانی کودک در کشور تعریف شده که اولین آن در پایتخت قرار است ساخته شود، وی افزود: توسعه علم و فن‌آوری در کانون وارد مراحل جدی شده و در این راستا ما در حوزه فضانوردی، علوم دریایی، هوش مصنوعی، رباتیک و... نقشه جامعی را طراحی کرده‌ایم و در حال فعالیت هستیم.

ساختار کانون در دنیا بی‌نظیر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این نشست گفت: برای تولید برنامه‌های کمی و کیفی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای غنا و اثربخشی بیشتر حمایت می‌شود.

اکبر پورات اظهار کرد: با رویکرد و توجه ویژه استاندار بوشهر و اقدام‌هایی که در حوزه فرهنگ در دولت سیزدهم در استان و سطح کشور در دست اجرا است، می‌توان کارهای ماندگاری در حوزه کودک و نوجوان انجام داد.

وی افزود: در روزهای تابستان کانون پرورش فکری استان بوشهر، همه امکانات و ظرفیت‌های معنوی و مادی خود را برای فراهم‌سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیج کرده که این عملکرد قابل قدردانی است.

پورات یادآورشد: در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر و در راستای حمایت از کودکانی که در معرض اعتیاد هستند یا خانواده‌هایشان درگیرند در قالب آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری انجام شده که در مراکز کانون تحت حمایت و آموزش‌های لازم قرار گیرند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که برای جذب کودکان و نوجوانان هر چقدر می‌توانید از لحاظ کمیت و کیفیت کار کنید، گفت: برای انجام کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان باید با مطالعه و برنامه‌ریزی شده اقدام کرد که منجر به نتیجه مطلوب در پرورش استعدادها و علایق کودکان خواهد شد.

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین حضور مربی کتابخانه سیار در روستاها و مراکز کم‌برخوردار استان، پخش انیمیشن‌های کانون، بازی‌های بومی و محلی در پایگاه‌های کتابخانه سیار و اجرای برنامه‌های مشترک با کانون کارآفرینی و برگزاری کارگاه‌های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی از جمله اقدام‌های انجام شده در استان بوشهر بوده است.

این دیدار صبح روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ طی سفر معاون فرهنگی کانون به بوشهر در دفتر معاون سیاسی استاندار بوشهر انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =