تفاهم‌نامه همکاری مشترک کانون  چهارمحال و بختیاری با اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین کودکان و نوجوانان گفت: مراکز کانون با اهداف آموزشی و تربیتی در شهرها و روستاها ی مختلف استان پیگیر ترویج فعالیتهای کمیته ایثار و شهادت می باشند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الله آسمند با اشاره به اینکه  عمده کار و فعالیت در مراکز کانون در زمینه کتاب و کتابخوانی است. افزود۲۱ مرکز ثابت  در شهرها ی مختلف اسان و  چهار مرکز سیار در  شهرستانهای کوهرنگ، خانمیرزا، شهرکرد و لردگان فعال است و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران  ترویج و فرهنگسازی در زمینه ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد و فعالیتهای مختلفی به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان و خانواده ها در این زمینه انجام می شود.
وی به فعالیت کانون در یک‌سال گذشته اشاره نمودند و همکاری و ارتباط با خانواده‌ها را به عنوان یک امر تکمیل کننده ارتباط کانون با اعضا بر شمردند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز افزود: کانون استان همسو با سیاست‌های کلی ابلاغ شده در امر ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ ونگهداشتن شان و جایگاه شهدا تفاهم‌نامه جدید با بنیاد شهید منعقد کرده است.  

بابادی افزود: معرفی الگوی عرصه ایثار و شهادت در بین کودکان ونوجوانان به عنوان پرچمداران فردای ایران اسلامی را در دستور کار دارد.  

به گفته وی، معرفی الگوهای جهاد حماسه و فداکاری در آیین اندیشه و آرمان شهدا و اعتلای ترویج تفکر بسیجی و تقویت فعالیت‌ گروهی در مراکز و تکریم ایثارگران و پاسداری از شان و منزلت و نقش برجسته آنان در تبیین دستاوردهای بزرگ انقلاب، معرفی  وصایای شهدا استان و کارهای فرهنگی و هنری کانون، توجه به پرورش استعدادها به منظور نقش آفرینی فعال و موثرو ارائه خدمات موثر به خانواده شهدا و کودکان و فرزندان و حفظ روحیه خوداتکایی، مهارت زندگی در دستور کار قرار دارد.  
وی افزود: بازدید از موزها، یادمان های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت بنیان هویت ایرانی اسلامی و آشناسازی اعضای کانون با قهرمانان ملی برنامه‌ها و فعالیت‌های را اجرا می‌کنند.

وی افزود: اجرای ویژه برنامه حماسه آزادسازی خرمشهر، معرفی شهدای استان و اجرای ویژه برنامه بازگشت پرستوها، مهرواره قصه‌گویی، ویژه برنامه روایت فتح، غباروبی گلزار شهدا، معرفی کتاب رمان با محوریت ادبیات پایداری،   ویژه برنامه محرم، گردهمایی عاشورایی، ویژه برنامه سجده پروانه‌ها، ویژه برنامه یاران سفر کرده، نمایشگاه  نقاشی بهشت هشتم، نمایشگاه ویژه برنامه گل واژهای عاشورایی، برنامه خانواده محور دختران عاشورایی، تهیه و ساخت فیلم کوتاه، انیمیشن، پویانمایی، گرامیداشت هفته شهدا و مدافع حرم،   یادواره ادبی هنری، اجرای  ویژه برنامه شهادت سردار سلیمانی، برگزاری مهرواره سوگواری و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در دستور کاررقرار دارد.

به گفته وی، معرفی شهدای انقلاب و شهدای نوجوان در دفاع مقدس و برنامه  خونین شهر تا خرمشهر و برگزاری نشستهای ادبی و ادبیات پایداری نیز اجرا شده و در دستور کار برای سال‌های آینده قرار دارد.  
معاون فرهنگی کانون استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه کانون و بنیاد شهید گفت: همزمان به اربعین حسینی در ۱۰محور و سه بخش در مراکز فرهنگی برنامه‌های اربعین حسینی برگزار می شود.

بابادی به استقبال خوب کودکان نوجوانان و خانواده آنها از برنامه‌های کانون اشاره کرد و گفت: برنامه‌های کانون با رویکرد فرهنگی و تربیتی در حال اجرا می‌باشد.  
به گفته وی، تعدادی از همکاران کانون به عنوان سفیران تربیتی برای اربعین راهی کربلا می‌شوند و مسیر راهپیمایی به  ترویج فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت خواهند پرداخت.  

مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۴۰ شهید از استان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده، گفت: فرهنگسازی در زمینه دفاع از کشور و نظام باید در بین جوانان، نوجوانان و کودکان انجام شود.  
عسگری اظهارداشت: جوانان با تأسی از شهدای دفاع مقدس و شهدای کربلا در دفاع از حرم اقدام کردند و باید برای ترویج این فرهنگ امروز کارهای جدید فرهنگی را انجام دهیم.  
وی به ساخت فیلم، انیمیشن، پویانمایی و ساخت مستند اشاره کرد و گفت: امسال فیلم زندگینامه شهید خالدی کوچکترین شهید دوران دفاع مقدس تهیه خواهد شد.  
وی از شروع فعالیتها به خصوص ساخت انیمیشن در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود:

در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اداره کل بنیاد  شهید و امور  ایثارگران استان در  راستای اجرای برنامه‌های  کمیته ایثار و شهادت کانون استان و  توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، همچنین خدمت رسانی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثاگران، توسعه فعالیت‌های کانون، آموزش  و حضور فرزندان آنها در فعالیت‌ها و کارگاه‌های عمومی و تخصصی کانون و بهره‌مندی  مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  از امکانات و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید منعقد شد.  

این تفاهم‌نامه برای غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان شاهد و ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید و امورایثارگران و بهره‌مندی از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی و انجام تعاملات و  اشتراکات فرهنگی مورد نظر کمیته ایثار و شهادت استان با هدف حضور  فرزندان شاهد و ایثارگر در کارگاه‌های  طرح اوقات فراغت کانون در مراکز سراسر استان و بهره‌مندی از فعالیت‌های عمومی، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی هنری ادبی و اجتماعی همسو در راستای اهداف و سیاست‌های  کانون و کمیته ایثار و شهادت کانون استان  منعقد شد.  

در این تفاهم‌نامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعهد شد، این تفاهم نامه را به مراکز کانون خود جهت عضویت جامعه هدف دستگاه متبوع و استفاده از کارگاه‌ها طبق قوانین و مقررات ارسال نماید و کودکان و نوجوانان  مورد نظر را حمایت و جهت شرکت در کارگاه‌ها راهنمایی و ثبت نام نماید و تا  ۵۰ درصد تخفیف در شهریه‌های آنها داشته باشد.

 تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این تفاهم‌نامه، در اختیار گذاشتن امکانات  با تخفیف در راستای  برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی  اجتماعی  مشترک و صدور معرفی‌نامه هنرآموزان (فرزندان ایثارگران) توسط بنیاد شهید شهرستان‌های استان و موسسه ایثار بود

تشکیل کارگروه استانی-معرفی رابط  از هر دو طرف-مشخص شدن شرح وظایف رابطین، نظارت بر اجرای تفاهم نامه و تعاملات فرهنگی مرتبط با اهداف کمیته ایثار استان در طی سال از دیگر موارد این تفاهم نامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =