سلسله جلسات طرح مراکز الگوی تربیتی در مرکز مجتمع  برگزار شد

جلسه مشاوره آموزش مهارت های فرزند پروری با موضوع آموزش مهارت نه گفتن وجراتمندی، نحوه برخورد ومدیریت هیجانات با حضورسرکارخانم عاطفه طاهریان و ۵۰نفر از مادران اعضا نوجوان مرکز روز سه شنبه ۱۷ مرداد در مرکز مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جلسه بحث و گفتگو با بیان موضوع و چالش‌هایی که خانواده‌ها در مواجهه با فرزندان خود دارند شروع شد و ضمن بیان شاهد مثال هایی در خصوص نیازهای دوره نوجوانی به برخی از خواسته‌ها و نیازهای این دوره اشاره گردید.
در ادامه   برخورد منطقی و اصولی والدین در مواجهه بااین خواسته‌ها بررسی و  راهکارهایی نیز ارائه شد.  

خانم طاهریان با اشاره به  این که مهارت  نه گفتن و آری گفتن صریح و نیرومند از قدرت اراده قوی نشأت می‌گیرد، بیان کردند که مهارت جرات ورزی یعنی اینکه؛ بدون ناراحت کردن دیگران، با آرامش برای گرفتن حق یا زدن حرف اقدام کنیم.

عدم بحث  زیاد، منفعل نبودن، عدم مشاجره، صبور بودن، منطقی موافقت کردن، اهمیت دادن به نظرات دیگران، احترام گذاشتن هم به فکر و احساس خود وهم دیگران، قاطع صحبت کردن ضمن حفظ ادب و احترام و... از ویژگی‌های افراد جرأتمند می باشد.

سلسله جلسات  فرزند پروری در هفته های آینده با موضوع خودباوری خواهد بود که بصورت فرآیندی و کارگاهی  در قالب طرح مراکز الگوی تربیتی ویژه اعضای نوجوان و خانواده‌هایشان در مرکز مجتمع برگزار خواهد شد. این طرح درراستای تقویت بنیه خانواده ایرانی اسلامی وپرورش نسلی خلاق، کارآمد، شاد و منطقی با حضور کارشناسان و نیروهای جهادی در طول سال  اجرا می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =