کد خبر: 328814
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کاربرد هوش مصنوعی در فعالیت های علمی کانون

اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرخشهر با روش های استفاده از هوش مصنوعی و کاربرد آن در فعالیت های فرهنگی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ هوش مصنوعی تکنولوژی است که به نحوی قابلیت تفکر دارد. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی می‌شناسیم تا حد زیادی تفاوت دارد، اما در حقیقت سعی دارد تا از آن تقلید کند.
امروزه شاید هوش مصنوعی به آن شکلی که تصور می‌کنیم وجود نداشته باشد اما باز هم بسیاری از کارهایی که روزانه انجام می‌دهیم، مانند جستجوی اینترنت یا گشت و گذار در صفحات شبکه‌های اجتماعی و غیره، همه متاثر از هوش مصنوعی است و در حقیقت در این مواقع داریم از آن استفاده می‌کنیم. انقدر این استفاده نا ملموس است و به آن عادت کرده ایم که در آن لحظه حس نمی‌کنیم که داریم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی آن این است که نمی‌دانیم هوش مصنوعی واقعا چیست و چه کارهایی انجام می‌دهد. از آنجایی که آینده ازآن هوش مصنوعی خواهد بود بهتر است به جای نگران بودن در مورد هوش مصنوعی یاد بگیریم که چه کارهایی را می‌توانیم با آن انجام دهیم و اطلاعاتمان را در این زمینه بیشتر کنیم.  
بر این اساس کودکان و نوجوانان به عنوان قشری از مخاطبان استفاده کننده از فضای مجازی باید با کاربرد های علوم جدید آشنا شوند و نحوه ی استفاده از آنان را به درستی آموزش ببینند.  
در این کارگاه نیز اعضا پس از نوشتن یک داستان با چند شخصیت نحوه ی صدا گذاری بر روی شخصیت های مختلف داستان از طریق هوش مصنوعی را یاد گرفته و داستان خود را به فایل صوتی تبدیل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =