اهدای ۱۰۰ جلد کتاب به اعضای کانون تهذیب

پنجاه و دومین برنامه «پیک امید» در کانون تهذیب شهرک فرهنگیان همدان با نام و یاد شهید قربانعلی علیمحمدی دستجردی برگزار شد که تعداد ۱۰۰ جلد کتاب با حضور خواهر شهید به این کانون اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پنجاه و دومین برنامه «پیک امید» در کانون تهذیب شهرک فرهنگیان همدان با نام و یاد شهید قربانعلی علیمحمدی دستجردی برگزار شد.

اهدای ۱۰۰ جلد کتاب به اعضای کانون تهذیب

این برنامه با همکاری مربی کتابخانه سیار شهری همدان، مربی کتابخانه پستی همدان و واحد کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا شد.

در ابتدای این برنامه کانون و فعالیت‌های آن توسط داوود زیبایی، مربی سیار روستائی برای کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه توضیح داده شد سپس قصه‌گویی از کتاب « قیچی که دنبال کار می‌گشت» توسط زهرا حجازی‌فر صورت گرفت و در ادامه بچه‌های به سفالگری پرداختند.

اهدای ۱۰۰ جلد کتاب به اعضای کانون تهذیب

در این برنامه تعداد ۱۰۰ جلد کتاب با حضور خواهر شهید قربانعلی علیمحمدی دستجردی به این کانون اهدا شد.

پیک امید از برنامه‌های جهادی کانون پرورش فکری است که با هدف توسعه عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در روستاها و و مناطق کم برخوردار شهری اجرا می‌شود.

هدف مهم پیک امید توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترویج و توسعه این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان خصوصا در مناطق محروم بوده که مربیان و مسوولان کانون با حضور در این مناطق و معرفی کانون و فعالیت‌های آن به آگاهی‌بخشی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی می‌پردازند. 

اهدای ۱۰۰ جلد کتاب به اعضای کانون تهذیب

شهید قربانعلی علیمحمدی دستجردی هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۲ در روستای دستجرد از توابع شهرستان بهار در استان همدان و در خانواده‌ای کشاورز و ساده زیست به دنیا آمد. او

سال ۱۳۴۹ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و تا سال چهارم مقطع متوسطه در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل داد. در سال‌های انقلاب در کنار دیگر جوانان و نوجوانان انقلابی شهرستان بهار در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت کرد. پس از پیروزی انقلاب به نهاد نوپای بسیج مستضعفین پیوست و مشغول خدمت به خانواده محرومان و مستضعفان جامعه شد.  

در سال‌های دفاع مقدس بنابر وظیفه شرعی و قانونی به عنوان سرباز به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیوست و برای دفاع از مرزهای کشور روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. در مناطق مختلف عملیاتی حضور یافت و سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در نوزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی جوانرود بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست.

اهدای ۱۰۰ جلد کتاب به اعضای کانون تهذیب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =