نشست هم‌افزایی کانون و محیط زیست کرمانشاه

در راستای تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده در جلسه‌ی پیشین، نشست هم‌افزایی کانون و محیط زیست کرمانشاه با حضور مدیران‌کل دو دستگاه اجرایی، اعضای شورای فرهنگی کانون و کارشناسان و مسئولین محیط زیست رقم خورد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده در جلسه‌ی پیشین، نشست هم‌افزایی کانون و محیط‌ زیست کرمانشاه با حضور مدیران‌کل دو دستگاه اجرایی، اعضای شورای فرهنگی کانون و کارشناسان و مسئولین محیط زیست رقم خورد .
محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان، با تشکر از مجموعه‌ی خدوم و زحمتکش محیط زیست گفت : همه‌ی ما به عنوان فردی که دغدغه‌ی اجتماعی داریم باید در برابر این زمین خاکی به‌صورت شرعی، اخلاقی و انسانی مسئول باشیم؛ این نشست نیز در راستای هم‌افزایی، همراهی، شناخت و ارتباط بیشتر بین دو دستگاه‌ با حضور اعضای شورای فرهنگی که اصلی‌ترین بعد تصمیم‌گیرنده در کانون استان است، برگزار گردیده و در کانون مصوب نمودیم که برای هر تفاهم‌نامه رابطی جهت پیگیری و اجرای امور در نظر گرفته شود .

نشست هم‌افزایی کانون و محیط زیست کرمانشاه
وی با اشاره به اینکه در خصوص اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه تاکنون پیگیری‌های خوبی صورت گرفته، افزود : در حال حاضر اربعین را در پیش داریم که کانون استان به عنوان دبیرخانه‌ی ستاد ملی اربعین قادر است تا هم‌راستا با آموزش‌هایی که برای سفیران کانون در اربعین برگزار خواهد کرد از سازمان شما دعوت نماید که در جهت ایجاد دغدغه‌مندی در خصوص مقوله‌ی محیط‌زیست نیز آموزش‌هایی داشته باشد .
زنجانی به معرفی موکب‌های کانون استان پرداخت و بیان داشت : حضور تماشاخانه‌ی سیار کانون به‌عنوان یک سکوی فرهنگی فاخر در مرز با ظرفیت اجرایی گسترده و امکانات ویژه، فرصتی‌است تا همچون چند دستگاه فرهنگی هم‌سو که مصوب شده در سکوی فرهنگی کانون فعالیت داشته باشند، محیط‌زیست نیز بتواند برنامه‌های مورد نظر خود را اجرایی کند .

نشست هم‌افزایی کانون و محیط زیست کرمانشاه
جلیلیان مدیرکل سازمان محیط‌زیست نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با مجموعه‌ی کانون استان گفت : این تفاهم‌نامه توفیقی‌است تا بتوانیم با این مشارکت امورات را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم، اهمیت حفظ محیط زیست در ایام پیاده‌روی اربعین هم از نکات بسیار ویژه‌ای است که باید به آن پرداخته شود و تلفیق ایدئولوژی فرهنگی با زیست‌محیطی می‌تواند بسیار کارگشا باشد، حتی در بازدیدهای میدانی از موکب‌ها نیز، دو دستگاه با هم حضور پیدا کنند تا روند کار به صورت مشترک سنجیده شود؛ بحث همیاران محیط‌زیست هم اتفاقی‌است که امیدواریم با مجموعه‌ی پرتلاش کانون استان پیگیر آن باشیم .

نشست هم‌افزایی کانون و محیط زیست کرمانشاه
در ادامه همچنین توجه به ظرفیت‌های کانون در راستای بحث مدیریت پسماند و پیام‌های محیط زیست، موکب‌های مشترک، اجرایی نمودن برنامه‌های مدون، تشریح جزییات فعالیت‌های موکب‌ها، نحوه‌ی ارائه‌ی بسته‌های آموزشی، شعار اربعین بدون زباله، مسابقه‌ی کتابخونی با موضوع بهداشت و محیط زیست بین اعضای کانون، ورود به حوزه‌های آموزشی، حضور کارگروه نوجوان کانون به‌عنوان مشاورین مدیران دستگاه‌های اجرایی و ... از دیگر مباحثی بود که طرح شد و در مورد آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

در انتها نیز اعضای شورای فرهنگی کانون از موزه‌ی حیات وحش سازمان محیط‌زیست دیدن کرده و ظرفیت‌های لازم جهت بازدید اعضا را بررسی نمودند .

نشست هم‌افزایی کانون و محیط زیست کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =