کد خبر: 328927
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
بیست و پنجمین نشست انجمن شعر نوجوان کانون هرمزگان برگزار شد

واحد آفرینش های ادبی کانون هرمزگان بیست و پنجمین نشست انجمن شعر نوجوان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان،  این نشست با حضور سعیده سلماسی شاعر و منتقد ادبی، طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی استان و  ۱۶ نفر از اعضای انجمن شعر در تاریخ ۲۴ مرداد ماه به صورت حضوری و آنلاین در اداره کل کانون برگزار شد.
سلماسی پس از شنیدن شعر اعضای انجمن، بر استفاده از زبان و واژگان امروزی در شعر تاکید کرد و همچنین به دوستداران قالب غزل توصیه کرد و گفت: خواندن غزل به ویژه غزل دهه ی هفتاد را فراموش نکنید و به بازی های زبانی و آشنایی زدایی هایی شعر آن دوره توجه داشته باشید و خود را به چالش بکشید و سرودن قالب های جدیدی نظیر غزل مثنوی را امتحان کنید.
وی همچنین تفاوت ساده نگاری در شعر و ساده انگاری را تشریح کرد و از اعضا خواست گرفتار ساده نوشتن و سطحی نگری نشوند و در اشعار خود به مفاهیمی بپردازند که حاصل کشف خودشان باشد نه ساده کردن اشعار کلاسیک شاعران پیشین.
سعیده سلماسی همچنین به دوستداران رباعی توصیه کرد رباعی های ایرج زبردست را مطالعه کنند و همچنین بر اهمیت مصرع پایانی در رباعی که حکم ضربه ی نهایی را دارد، تاکید کرد.
پایان بخش این نشست خوانش شعر توسط اعضا و مهمان برنامه بود.
شایان ذکر است سعیده سلماسی متولد ۱۳۵۷ در بندرعباس است. وی تحصیلات خود را در رشته ی زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده است.
وی هم اکنون به عنوان دبیر ادبیات دبیرستان های بندرعباس مشغول به فعالیت است از وی کتاب های زیر به چاپ رسیده است: مجموعه شعر «سوز نعشی»، مجموعه شعر «اوها بلد بودند»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =