کارگاه ساخت عروسک سازی (ماپت)

مسئولین مراکز کانون هرمزگان در روز سوم گردهمایی در کارگاه ساخت عروسک سازی ماپت شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان این کارگاه در سومین روز سمینار مربیان مسئول مراکز استان،باحضور ۱۸ مربی مسئول و مربیان پستی وسیار در اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان برگزار شد.
نوشین فرهادی کارشناس آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری استان ومدرس کارگاه عروسک سازی هدف از برگزاری این کارگاه را ایجاد بستری جهت توانمندسازی مربیان در حوزه ساخت عروسک‌های نمایشی و عروسک گردانی دانست.
فرهادی درابتدا به تعریف و ارائه تاریخچه ای از عروسک های ماپت پرداخت و گفت:عروسک ماپت یا فک زن، یک عروسک تلفیقی است که در دسته عروسکهای دستکشی و شیوه حرکتی دستی قرار می گیرد دربرخی موارد تلفیق شیوه دستی و میله ای درساخت این عروسک ها بکار برده می شود، اندازه‌ها و ابعاد ماپت ها براساس نیاز می باشد چرا که این عروسک‌ها، به طور خاص برای تلویزیون و در بیشتر موارد فاقد تنه می باشند.این نوع عروسک ها با موادمختلف از جمله یونولیت واسفنج ساخته می شود اما به منظور ایجاد جذابیت و بازی دهی بهتر عروسک، اسفنج گزینه مناسبی جهت ایجاد حالت های بهتر و بازی دهی عروسک می باشد.

در پایان این کارگاه نحوه بازی دهی عروسک و همزمانی و هماهنگی در  لیپسینگ صحیح (فک زدن ) را نیز به مربیان آموزش داده شد.

گفتنی است این عروسک‌ها پس از ساخت در مراکز کانون هرمزگان با ایجاد انگیزه بین کودکان در امانت کتاب، انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیک امید با مربیان همراه خواهند بود.
 

کارگاه ساخت عروسک سازی (ماپت)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =