راه‌اندازی ۵ کانون زبان در استان لرستان/ اختصاص ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مراکز کانون لرستان

وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان لرستان درخصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای کتابخوان کردن دانش‌آموزان گفت: کتابخوان کردن دانش‌آموزان جزو رسالت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و خانواده‌ها در این زمینه باید کمک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضامراد صحرایی روز پنجشنبه دوم شهریور ۱۴۰۲ در شورای آموزش و پرورش لرستان درخصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای کتابخوان کردن دانش‌آموزان گفت: کتابخوان کردن دانش‌آموزان جزو رسالت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و خانواده‌ها در این زمینه باید کمک کند.
 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از کتابخوان کردن دانش‌آموزان بر عهده آموزش و پرورش است، عنوان کرد: زمانی دانش‌آموزان به مدرسه می‌آیند کتاب می‌خوانند، اما این مطالعه، در حوزه کتاب‌های درسی است.  
 وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی در دانش‌آموزان یک امر مهم و کلیدی است افزود: به دنبال این هستیم دانش‌آموزان کتاب‌های تربیتی و غیردرسی نیز مطالعه کنند.
 صحرایی با اشاره به اینکه تسهیل شرایط برای عادت دادن نسل نوجوان به امر کتاب‌خوانی از رسالت‌های آموزش و پرورش است، عنوان کرد: امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح ملی کتابخوانی را اجرا کرد که در تابستان ۳میلیون جلد کتاب به استان‌های مختلف ارسال شد.
 وی افزود: آموزش و پرورش در تلاش است با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های متعدد به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار نسبت به احیای جایگاه مطالعه قدم بردارد.
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مراکز کانون پرورش فکری لرستان
وی از اختصاص ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه مرکز ناتمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در لرستان خبر داد و افزود: ۴۰هزار جلد کتاب نیز به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اهدا خواهد شد.
 ساخت ۱۰۰۰ کتابخانه کلاس در روستاهای لرستان
وزیر آموزش و پرورش افزود: ساخت هزار کتابخانه کلاسی در روستاهای لرستان از دیگر تعهدهای کانون پرورش فکری است که در این شورا مصوب شد. همچنین ۵ کانون زبان نیز در استان لرستان تاسیس خواهد شد.
 وی یکی دیگر از مصوبات قابل توجه این جلسه را تدوین و چاپ قصه‌ها و سروده‌های محلی لرستان عنوان کرد و افزود: این کتاب‌ها از سوی متخصصان کانون ضبط، تهیه و منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =