ایام اربعین ۵ موکب کانون پرورش فکری در مرزهای ایران فعالیت می‌کنند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لرستان از فعالیت ۵ موکب کانون در مرزهای ایران در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی صبح روز پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه در ۵ نقطه مرزی ایران با کشور عراق در ایام اربعین تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری استقرار پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: موکب‌های کودکان و نوجوانان در مرزهای غربی و شرقی با ارائه خدمات فرهنگی، هنری راه‌اندازی شده‌اند و تا پایان اربعین به زائران به ویژه کودکان و نوجوان خدمات ارائه خواهند داد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه خدمات این موکب‌ها شامل اجرای نمایش، اهدای کتاب و پذیرایی مختصر از سوی کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: محصولات فرهنگی و دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان ایرانی به کودکان عراقی در قالب سفیران کودک در مسیر پیاده‌روی اربعین نیز اهدا خواهد شد.
علامتی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در حوزه فرهنگی و هنری در قالب ۴۰هکتار کتابخانه و ۱۲میلیون جلد کتاب در اختیار دارد افزود: ۴هزار مربی در قالب‌های فرهنگی، ادبی و هنری در کنار اعضای عزیز هستند که بتوانند آموزش‌های لازم را برای آنها داشته باشند.
وی گفت: برحسب دستور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۲۹میلیارد تومان، ۳میلیون جلد کتاب در قالب ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ و ۱۵۰ عنوان چاپ اول در کانون چاپ شد و به صورت مرحله‌ای به همه مراکز ارسال می‌شود.
علامتی ادامه داد: بخش اول اهدای کتاب‌ها به مراکز تیر انجام پذیرفت، بخش دوم در آستانه سال تحصیلی و بخش سوم آن در آستانه هفته کتاب ارسال خواهد شد. 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با اشاره به اینکه علاوه بر اهدای کتاب مراکز کانون، به مراکز کم‌برخوردار، مناطق روستایی و عشایری نیز کتاب اهدا خواهد شد، عنوان کرد: در مراکز سیار روستایی و عشایری در قالب کتابخانه‌های سیار  در روستاها و مناطق کم‌برخوردار برنامه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی و هنری اجرا می‌شود و تماشاخانه‌هایی در مناطق مختلف در طول تابستان در حال اجرای برنامه هستند.
علامتی به دستاوردهای سفر به لرستان اشاره کرد و افزود: در طول یک سال مبلغ ۱۰میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان برای حمایت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی در نظر گرفته شد، همچنین امیدواریم مراکز نیمه فعال را فعال کنیم.
وی به پروژه نیمه تمام در لرستان اشاره کرد و افزود، امیدواریم این پروژه نیز به سرانجام برسد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت در مراکزی در لرستان که کمبود نیرو وجود دارد برحسب نیاز تامین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =