تماشاخانه‌های سیار کانون در مناطق مرزی مستقر شدند

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری با حضور در مناطق مرزی استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و سیستان و بلوچستان برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استقرار شش دستگاه تماشاخانه سیار کانون در مرزهای تمرچین در آذربایجان غربی، چذابه در خوزستان، باشماق در کردستان، خسروی در کرمانشاه، مهران در ایلام، و میرجاوه در سیستان و بلوچستان از ۵ تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ به صورت همزمان برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد کرد.

مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی

تماشاخانه سیار کانون به مناسبت پیاده‌روی اربعین حسینی به استان آذربایجان غربی سفر کرده است و از ۵ تا ۱۵ شهریور به اجرای نمایش «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی در پایانه مرزی تمرچین می‌پردازد.

برهمین اساس ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان، حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، خضر کاک درویشی فرماندار پیرانشهر، کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت، پیرانشهر و میرآباد در مجلس شورای اسلامی، مهران ابراهیمی بخشدار بخش لاجان و مسئولان نظامی با حضور در موکب فرهنگی «مهمانان کوچک امام حسین(ع)» که در کارخانه قند پیرانشهر مستقر است در جریان روند فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای کودکان و نوجوانان زائر و همچنین فعالیت‌های تماشاخانه سیار کانون قرار گرفتند.

تماشاخانه‌های سیار کانون در مناطق مرزی مستقر شدند

مرز چذابه در استان خوزستان

کانون پرورش فکری خوزستان در پایانه مرزی چذابه با اجرای برنامه‌های متنوع، از حضور کودکان و نوجوانان در پیاده‌روی اربعین استقبال می‌کند.

برهمین اساس هم‌زمان با شروع پیاده‌روی اربعین حسینی، کانون پرورش فکری استان با استقرار تماشاخانه سیار در پایانه مرزی چذابه و اعزام مربیان استان، شامگاه یکشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲، به ارائه خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان زائر امام حسین علیه‌السلام پرداخت.

مداحی در وصف مظلومیت امام حسین(ع) و یاران وفادارش و بستن عهد و پیمان با امام سوم شیعیان با گفتن لبیک یا اباعبدالله الحسین(ع)، نمایش فیلم «خیمه خورشید سوخت»، قصه‌گویی داستان «کلوچه‌های خدا» با هدف ترغیب و تشویق کودکان و نوجوان به عطوفت و مهربانی، اجرای مسابقه به منظور شناخت بیشتر مسائل دینی و مذهبی و اهدای دست‌سازه‌های مراکز کانون‌ کشور از جمله فعالیت‌های اجرا شده تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری بود.

تماشاخانه‌های سیار کانون در مناطق مرزی مستقر شدند

مرز باشماق در استان کردستان

فعالیت تماشاخانه سیار کانون در مرز باشماق مریوان نیز با حضور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و زائران اربعین حسینی آغاز شد.

قصه‌گویی، نقالی، نمایش، مداحی و تعزیه‌خوانی از جمله برنامه‌های افتتاح تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در مرز باشماق مریوان بود که برای کودکان و نوجوانان و زائرین اربعین حسینی اجرا شد.

تماشاخانه‌های سیار کانون در مناطق مرزی مستقر شدند

مرز خسروی در استان کرمانشاه

هم‌راستا با دیگر ایستگاه‌های اربعینی کودک و نوجوانان، فعالیت‌های تماشاخانه‌ی سیار در مرز خسروی هم آغاز شده است.

محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون استان و دبیر ستاد ملی اربعین درباره فعالیت‌های تماشاخانه سیار گفت: در مرز خسروی برنامه‌های این ایستگاه برقرار شده و فعالیت‌هایی همچون نمایش کاغذی، نقاشی، مدیحه‌سرایی، اجرای مسابقه، نمایش و اجرای سرود را در این سکوی فرهنگی خواهیم داشت. همچنین هدایایی در قالب بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانانی که عازم این سفر معنوی هستند داده می‌شود.

وی ادامه داد: این موکب آخرین موکب در منطقه‌ی خسروی محسوب می‌شود که در نزدیکی ساختمان پایانه‌ی مرزی قرار گرفته و کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه‌ به این مرکز از خدمات فرهنگی و هنری که در این مکان در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

زنجانی ضمن تشکر از مدیرعامل کانون گفت: حضور این تماشاخانه با همت مجموعه‌ی کانون در تهران انجام گرفته و استقرار تماشاخانه‌ی سیار در نقطه‌های مختلف، توانسته نقش کانون را در تقویت این رویداد مذهبی و فرهنگی بزرگ، پررنگ جلوه دهد و از این جهت از مجموعه‌ی کانون در سطح کشور تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =