فراخوان نخستین مهرواره پژوهش کودک و نوجوان

نخستین فراخوان مهرواره پژوهش کودک و نوجوان کانون هرمزگان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، نخستین مهرواره پژوهش کودک و نوجوان  در سال جاری  و با هدف ترویج  روحیه کنجکاوی و کاوشگری  و  پرورش  مهارت تفکر انتقادی و خلاق در بین کودکان و نوجوانان استان  برگزار خواهد شد.
راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش کانون هرمزگان از انتشار رسمی فراخوان این مهرواره همزمان با هفته دولت   خبر داد و گفت:  پژوهش به عنوان منبع اصلی تولید دانش،کلید پیشرفت جامعه های انسانی است  و یافته های آن موجب بهسازی اوضاع اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی   و ... کشورها می شود. از این رو بهتر است آموزش این مهارت مهم طی مسیر رشد هر فرد  از کودکی تا نوجوانی آغاز شود و در نهایت کودکان و نوجوانان  با یادگیری و انجام پژوهش و به پایان رساندن آن در مسیر شکفتگی توان فکری، خودباوری و حس اعتماد به نفس قرار گیرند.
وی افزود:  این مهرواره ، گام  بلندی است تا کودکان و نوجوانان  سراسر استان  با کمک مربیان کانون به صورت تدریجی با شیوه های حل مسئله، آفرینندگی ، چگونه اندیشیدن و   تفکر آشنا شوند و یاد بگیرند  اگر در متن مسئله ای قرار گرفتند چگونه آن را در ذهن خود به شکل سوالات مختلف دنبال کنند،  فرضیه هایی را بسازند و با شیوه های کربردی به پاسخ های لازم دست یابند  .
نخستین مهرواره  استانی پژوهش کودک و نوجوان در چهار بخش : آزمایش و کاردستی علمی ویژه کودکان 7 تا 11 سال، پژوهش علمی و میدانی  ویژه نوجوانان 12 تا 16 سال و  یک تجربه ویژه مربیان فرهنگی هنری ادبی مراکز برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند با توجه به گروه سنی و علاقمندی خود ، آثاری در قالب فیلم و کلیپ و پاور پوینت تولید  و در لینک مهرواره به نشانی https://hormozgan.kpf.ir/pazhohesh بارگزاری نمایند.   
لازم به ذکر است، مهلت ارسال آثار تا 5 مهرماه 1402 می باشد و اختتامیه مهرواره در هفته پژوهش  در  اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان  برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =