جلسه شورای آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ی خود نقش مهمی در توانمندسازی فرزندان ما دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امو بین‌الملل کانون، جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر، مدیرعامل کانون، مسئولان ارشد کشوری و استانی در استانداری زاهدان برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه، در بخشی از سخنان خود که مربوط به مصوبات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود، از ایجاد یک مرکز نجوم در کانون استان خبر داد و نحوه‌ی تخصیص بودجه‌ی این کار را مشخص کرد.

جلسه شورای آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار شد

رضامراد صحرایی هم‌چنین از تکمیل دو پروژه‌ی نیمه تمام کانون تا پایان سال جاری خبر داد و با اشاره به وجود ۳۰ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی استان، این مسئله را باعث افزایش توانایی کودکان و نوجوانان دانست و گفت: بسیاری از نام‌آوران از دل مناطق محروم برخاسته‌اند و کانون با فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ی خود سهم مهمی در توانمندسازی فرزندان ما دارد که گسترش زیرساخت‌ها می‌تواند به مخاطبان بیشتری خدمات فرهنگی ارایه دهد.

اختصاص بودجه به چاپ و خرید کتاب و ساخت انیمیشن دیگر بخش سخنان وزیر در جمع مسئولان بود. صحرایی در ادامه ایجاد مرکز تخصصی شاهنامه را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه شاهنامه را، به عنوان یک سند ملی و فرهنگی، باید خواند و صادر کرد، از آماده شدن طرح این پروژه تا دو ماه آینده خبر داد.

جلسه شورای آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار شد

بخش پایانی سخنان وزیر آموزش و پرورش به اهمیت گسترش کانون زبان ایران در استان اشاره کرد و گفت: کانون زبان، به عنوان معتبرترین موسسه آموزش زبان، از سرمایه‌ی اعتماد خانواده‌ها برخوردار است و گسترش آن هم می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود و هم کتاب خوب در اختیار مخاطبان قرار دهد.

گفتنی است پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا سالاری، مدیرکل کانون استان سیستان و بلوچستان با رایه‌ی گزارشی از مراکز فرهنگی‌هنری استان، فعالیت‌ها و میزان استقبال خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان از آن، به نیازهای این مجموعه‌ی فرهنگی برای گسترش خدمت رسانی به مخاطبان اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =