برگزاری نشست تخصصی مادران اثرگذار در دفاع مقدس

مدیر کل کانون البرز و نویسنده‌ی رمان فرنگیس با حضور مربیان کانون در  نشستی در مورد مادران و زنان اثرگذار در دفاع مقدس گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، عاشری در این دیدار، ضمن تشکر از حضور این نویسنده در کرج و قدردانی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ی مربیان برای بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، در حوزه‌ی ایجاد نگاه و زاویه‌ی جدید در قصه‌ها،  از  نویسنده‌ی رمان فرنگیس تعریف کرده و افزود خانم فتاحی از خانم‌هایی بودند که برای رسیدن به هدف‌شان تلاش کردند، سختی‌ها را تحمل کردند و به  خاطر هدف بزرگشان سختی‌های زندگی را به جان خریدند تا موفق شوند و همانگونه که مستحضرید حتی خیلی مواقعاین زحمات برای ایشان  آورده‌ی مالی هم نداشته ولی ایشان باز هم  تلاش کرده اند و  امیدوارم مربیان ما هم با تلاش  و به جان خریدن سختی‌ها، به اهداف مجموعه کمک کنند.

مدیر کل کانون البرز در ادامه از نویسنده ی رمان فرنگیس سوال کرد ویژگی‌های زنان و مادران دوران دفاع مقدس چیست ؟

فتاحی نیز در پاسخ به این سوال گفت این زنان زنانی بودند درست مثل ما،  ولی به اقتضای شرایطی که پیش آمده بود آن گونه عمل کردند.

برگزاری نشست تخصصی مادران اثرگذار در دفاع مقدس

وی افزود یک زن در آن دوران خیلی از نقش‌ها را تجربه می‌کرد و شاهد بودیم  در پشت جبهه‌ها زنان نقش پررنگی داشتند و گاهی حتی تفنگ  در دست می‌گرفتند و  پناه آوارگان جنگی می‌شدند  و همه‌ی  ابن‌ها به خاطر  ویژگی مادری و همدلی  آنان بود.

نویسنده کتاب خانه‌ی مادربزرگ افزود  همانگونه که من خاطرات واقعیم را در این کتاب نقل کرده ام، خانم‌ها  در آن دوران با وجود چند بچه کوچک همه‌ی سختی‌ها را تحمل می‌کردند تا مردان  برای حضور در جبهه مهیا شوندو جنگ ما را ساخته است و من یقین دارم زنان این نسل هم این گونه خواهند بود.

فتاحی همچنین از مربیان کانون البرز و استعدادهای آنان در حوزه ی ادبیات و نویسندگی تعریف کرده  و گفت خیلی از مربیان خودشان،  دوران دفاع مقدس را درک کرده و خاطراتی  دارند و پیشنهاد دادند که ابن عزیزان خاطراتشان را در کتابی ثبت و  جمع آوری و  در نهایت چاپ کنند.

در پایان این نشست که عصر روز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد،  نیز لوح تجلیلی از سوی زینب عاشری مدیر کل کانون البرز به مهناز فتاحی نویسنده‌ی رمان فرنگیس  اهدا شد.

برگزاری نشست تخصصی مادران اثرگذار در دفاع مقدس

گفتنی است رمان فرنگیس  بر اساس خاطرات «فرنگیس حیدرپور» بانوی شجاع اثرگذار در زمان دفاع مقدس، تالیف شده و رهبر معظم انقلاب ( مدظله‌العالی) نیز بر این کتاب تقریظ نوشته‌اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =