کد خبر: 329889
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
بازدید 132
فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

همکاران کانون البرز به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی فعالیت‌های ویژه‌ای را در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تدارک دیده و با مشارکت اعضا و خانواده‌ها اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز یکی از فعالیت‌های عمومی و شاخص کانون در مناسبت‌های ملی و مذهبی، معرفی وقایع و ایام با شیوه‌های خلاق و جذاب به کودکان و نوجوانان است.

از این رو کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مسؤولان و مربیان مراکز کانون استان،  برای ایام اربعین حسینی به عنوان یکی از ایام مهم و ویژه‌ی سال برنامه‌ریزی کرده و با تشکیل ستاد اربعین در کانون استان،  فعالیت‌های متنوعی را برای اعضا اجرا کردند.

اعضای نوجوان مرکز شماره ۴ کانون کرج آثار هنری «نقاشی- خط» تولید کردند

کارگاه یک روزه‌ی «نقاشی- خط» از جمله فعالیت‌هایی بود که  به همت واحد هنری و با همکاری مرکز شماره ۴ کانون کرج با هدایت سمانه رنجبر مربی این رشته با موضوع اربعین حسینی در مرکز شماره‌ی ۴ کانون کرج برگزارشد، دراین کارگاه نوجوانان علاقمند مرکز۴ به خلق آثار هنری خوشنویسی با موضوع اربعین پرداختند که این خوشنویسی‌ها با نقاشی تلفیق شده وشکل زیبایی را به حروف بخشید.

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

ندا ساعی، کارشناس هنری کانون البرز هدف از برگزاری این کارگاه را گرامی داشت ایام اربعین حسینی و آشنایی نوجوانان با این مناسبت و همچنین شناسایی زمینه‌های علاقه مندی اعضای مرکز و پایدارسازی آنان در فعالیت‌های هنری عنوان کرد.

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

برگزاری «صبح شعر» با موضوع اربعین در مرکز شماره ۳ کانون کرج

واحد ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز با همکاری مرکز شماره ۳ کانون کرج و با حضور جمعی از همکاران، اعضا و والدین آنان ویژه برنامه‌ی صبح شعر را برگزار کرد.

مربیان، اعضا، والدین و دیگر علاقه مندان ، اشعاری را با موضوع اربعین در این ویژه برنامه‌، شعرخوانی کردند.

مهتاب میرزاپور، کارشناس ادبی استان در خصوص این برنامه گفت این نشست با هدف ایجاد علاقه به اشعار آیینی در مخاطب کودک و نوجوان و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی اجرا شد و  اشعار انتخابی از بانک شعر عاشورایی ستاد آفرینش های ادبی هنری با موضوع اشعار عاشورایی با موضوع آیینی و محوریت رباعی، چهارپاره، غزل و کتب مرجع کتابخانه های کانون پرورش فکری انجام شد.

وی افزود اشعار خوانده شده از شاعران بنامی چون: علیرضا قزوه، سیدمهدی موسوی، عبدالجبار کاکایی، محمد حسین حسینی، قیصر امین پور، افشین اعلا، مصطفی رحماندوست، بابک نیک طلب، مریم اسلامی بود که توسط میهمانان کودک، نوجوان، والدین ،مربیان فرهنگی و کارشناسان پژوهش ، هنری و ادبی اجرا شد.

دو برنامه ی فرهنگی قصه گویی از داستان «حضرت رقیه ع» توسط عضو نوجوان و معرفی کتاب «چهل روز عاشقانه» به قلم محمدرضا سنگری همچنین خوانش قسمتی از این کتاب ارزشمند توسط کارشناس پژوهش استان نیز پایان بخش این نشست بود. 

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری در مراکز کانون البرز

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر این ویژه برنامه‌ها هر کدام در فعالیت‌های مرکز نیز بخشی را به اربعین حسینی و بیان وقایع عاشورا برای کودکان و نوجوانان اختصاص دادند .

در مرکز شماره ۴ کانون کرج کتاب گام به گام تا اربعین به کودکان معرفی شد، بیان خاطرات حضور اعضا و مربیان در مراسم‌های پیاده روی اربعین نیز از دیگر بخش های این نشست بود .

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

مربیان مرکز مجتمع کانون کرج نیز قصه‌گویی از کتاب قصه های کربلا  را انجام دادند، ساخت کاردستی خیمه با روش کاغذ و تا دیگر فعالیت این مرکز در ایام اربعین حسینی بود؛ آشنایی کودکان با کتاب گام به گام تا اربعین از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

معرفی وقایع، تولید  و انتشار  ویدیوی  قصه گویی " ایثار ، بادامک و امام حسین ع " با موضوع پرورش روحیه ایثار و از خودگذشتگی برای کودکان  و انتشار آن در فضای مجازی، برگزاری کارگاه آموزش ساخت ویدیو پادکست جهت شرکت اعضا در مهرواره‌ی اربعین،تولید و انتشار ویدیو پادکست «پیاده تا بهشت»  با موضوع پیاده روی کوکان در اربعین حسینی توسط عضو نوجوان شکیبا عسگری و انتشار آن در فضای مجازی و حضور مربیان مرکز هشتگرد در مساجد و اعلام فراخوان اربعین و جلب مشارکت امور مساجد و کودکان و نوجوانان جهت استفاده از برنامه های کانون به مناسبت اربعین و تولید ۵ اثر از بچه های مسجد برای مهرواره‌ی اربعین از فعالیت‌های مرکز هشتگرد به مناسبت ایام اربعین حسینی بود.

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

معرفی کتاب «چهل روز عاشقانه» و «تشنه لبان»در مرکز شماره ۳ کانون کرج  و کتابخوانی از کتاب «مرا نبوس بابا» و بحث آزاد در رابطه با اربعین و تصویرگری اعضا در رابطه با اربعین در مرکز شماره ۲ کانون کرج از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراکز کانون در این ایام بود .

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

گزارش تصویری

برگزاری ویژه برنامه مهمانان کوچک امام حسین (ع)

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ همزمان با اربعین حسینی،  از ساعت ۸ تا ۱۲ در مسیر پیاده‌روی اربعین از امامزاده حسن(ع) تا  امامزاده محمد(ع) و مراسم جاماندگان اربعین در کرج،  در چند موکب به کودکان و نوجوانان در برنامه‌ای با عنوان «مهمانان کوچک امام حسین(ع)» و در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مانند کاردستی، معرفی کتاب، نقاشی و ... خدمت‌رسانی‌می‌کند.

فعالیت‌های  اربعینی کانون البرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =