کد خبر: 329910
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
بازدید 1689
دیدار مدیرکل کانون با معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص همکاری هنری، فرهنگی و ادبی کانون در بیمارستان تخصصی اطفال اکباتان که قرار است در سفر ریاست جمهوری افتتاح شود، دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، صبح امروز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور در دفتر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص همکاری با این معاونت به گفت‌وگو پرداخت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان ضمن معرفی کانون و رسالت آن اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت کانون ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان قشر کودک و نوجوان است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: البته در کنار این فعالیت مهم وکلیدی 62 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی دیگر هم توسط مربیان و کارشناسان متخصص در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این کانون تخصصی‌ترین مرکز کودک و نوجوان است، گفت: اعضای کانون از گروه سنی 4 تا 22 سال است که با رغبت و علاقه در کلاس‌های کانون شرکت می‌کنند.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: اعضای کانون در کل استان در تمامی مسابقات توانسته‌اند رتبه‌های برتر ملی و جهانی را کسب کنند.

دیدار مدیرکل کانون با معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان یک بیمارستان تخصصی برای اطفال است که با سفر رییس جمهور افتتاح خواهد شد، گفت: کانون می‌خواهد قبل از افتتاح بیمارستان تخصصی کودکان هدفمند و تخصصی در این بیمارستان فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با هماهنگی مدیر بیمارستان و معاون درمان داشته باشد و برای این کار برنامه‌ریزی کند و برای آرامش روحی و روانی کودکان و والدین ‌آنها قدمی بردارد؛ از این رو درخواست همکاری و مساعدت با معاونت درمان و دانشگاه را داریم.

در ادامه رضا طهماسبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که در آشفتگی این روزهای فضای مجازی همچنان کانون رسالت مهم خود یعنی کتاب و کتاب خوانی را حفظ کرده و دغدغه‌مند برای آن تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان آسیب‌های جدی را ایجاد کرده، گفت: این پیشنهاد کانون بسیار پسندیده است.

طهماسبی با اشاره به فعالیت گذشته بیمارستان اکباتان اذعان داشت: انجام کار فرهنگی در هر یک از بیمارستان‌های همدان کار مطلوب بوده و 25 درصد جمعیت شهر ما دارای گروه سنی 4 تا 15 سال است که نیاز به توجه ویژه دارند و اگر قرار است زمانی را در بیمارستان بگذارنند وجود کانون و مربیان می‌تواند مفید باشد.

وی با بیان اینکه باید جزییات فعالیت طرح کانون در بیمارستان را بدانیم، خاطرنشان کرد: کلیت کار، کاری ارزشی و قابل تقدیر است اما نوع فعالیت و شیوه کار برای ما مشخص شود تا همکاری در این راستا صورت بگیرد.

معاون درمان گفت: دردی که بچه‌ها در بیمارستان در روند درمان می کشند دردی متفاوت با بزرگترها هست که انجام کارهایی فرهنگی و هنری می‌تواند در روند بهبود آنها موثر باشد و می توان در کنار درمان بذرهای امید و شادی را در آنها بکارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =