برنامه‌های صدا و سیما باید از فضاهای کودک و نوجوان بهره ببرند

زینب عاشری در نشست با مدیر طرح و برنامه‌ی سیمای البرز و مسؤول واحد پژوهش بر ضرورت تعامل مناسب برنامه‌های صدا و سیما  با خانواده‌ها و درگیر کردن مخاطب به ویژه کودکان و نوجوانان در فضاهایی که متعلق به آن‌هاست تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، عاشری در این نشست که با هدف استفاده از ایده‌های خلاق و نو در حوزه‌ی خانواده و کودک برگزار شده بود، ضمن تاکید بر استفاده از نوآوری و خلاقیت در برنامه‌های خانوادگی برای جذب مخاطب افزود باید خانواده‌ها در برنامه‌ها تعامل داشته و به آن‌ها احساس تعلق خاطر کنند.

مدیرکل  کانون البر ضمن تاکید بر تشکیل اتاق فکر با استفاده از اساتید بومی استان، برای بخش محتوایی بر ضرورت استفاده از اماکنی مانند مساجد، مدارس و تهیه ی برنامه‌های تعاملی در  بخش تولید  تاکید کرد.

این مقام مسؤول ضرورت استفاده از قابلیت حضور اقوام، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و خانواده‌های چند فرزندی را از فرصت‌هایی بر شمرد که می‌تواند الگوسازی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود کودک و نوجوان باید  در فضاهایی که در آن ایفای نقش می‌کند مانند فضای خانواده، مدرسه، کانون و دیگر فضاهای اجتماعی دیده شود و خودش بیانگر نقش‌هایش باشد و باید ذائقه‌ی کودک و نوجوان امروز با بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه و دیگر متخصصان حوزه‌ی کودک و نوجوان شناخته شده و با ساخت برنامه‌های ایرانی، اسلامی در جهت آشنایی این نسل با هویت اصیل خودشان گام برداشته شود.

برنامه‌های صدا و سیما باید از فضاهای کودک و نوجوان بهره ببرند

قبل از سخنان عاشری، سیفی، مدیر طرح و برنامه و منوچهری، مسؤول بخش پژوهش سیمای البرز در خصوص تغییرات چند برنامه‌ی خانواده محور  و کودک سیمای البرز صحبت کرده و خواستار بیان نظرات مدیر کل کانون استان شدند.

گفتنی است سیمای البرز در نظر دارد در رویکرد جدید برنامه های خانواده محور را با زمان طولانی و متنوع‌تر برنامه‌ریزی و اجرا کند.

برنامه‌های صدا و سیما باید از فضاهای کودک و نوجوان بهره ببرند

جمعی از کارشناسان کانون و مسؤولان گروه مواسات و یکی از مستندسازان استان نیز در این نشست که ظهر روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ در دفتر طرح و برنامه ی سیمای ابراز برگزار شد، حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =