کد خبر: 330239
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
دیدار مدیرکل کانون خراسان جنوبی و مدیر حوزه هنری استان

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی، با هدف برنامه‌ریزی اکران فیلم سینمایی بچه زرنگ در استان خراسان جنوبی با مجید کریمیان مدیر حوزه هنری استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این دیدار که صبح امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در محل حوزه هنری استان برگزار شد مدیر کل کانون استان  به تشریح بخشی  از اقدامات کانون در راستای اربعین حسینی پرداخت و گفت: در این ایام بیش از ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در سطح مراکز کانون استان برگزار شد که از مهمترین آن می توان به تولید قریب به هزار دست سازه کودکان ونوجوانان استان با هدف اهدا به کودکان ونوجوانان شرکت کننده در پیاده روی اربعین اشاره کرد که این دست سازه ها از سوی کانون در ورودی مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان، مزرهای خروجی به سمت کشور عراق و مسیرهای پیاده روی و همچنین موکب آل یاسین استان در شهر کاظمین اشاره کرد.

حمیدی هدف از اجرای برنامه‌های کانون را شناساندن ابعاد مختلف حادثه عاشورا و پیاده روی اربعین در قالب‌های فرهنگی و هنری یاد کرد و ادامه داد: در ایام همزمان با پیاده روی اربعین حسینی کتاب‌های «تشنه لبان»،«چهل روز عاشقانه» و «مثل باران بود» با مضامین عاشورایی، در فضای مجازی و از طریق صدا و سیما به عموم مردم معرفی شد.

وی برگزاری نمایشگاه آثار هنری کودکان ونوجوانان استان، برگزاری ایستگاه فرهنگی، هنری و ادبی در حاشیه پیاده روی جاماندگان اربعین در محل امام زادگان باقریه بیرجند و تولید نمایش «آیینه سوار» بر اساس کتاب تشنه لبان را از دیگر برنامه‌های شاخص کانون دراین ایام نام برد.

در ادامه این نشست مدیر کل کانون استان از اکران  پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنرپویا که در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم انیمیشن را از آن خود کرده است در آینده ای نزدیک خبر داد و همکاری مجموعه حوزه هنری استان در اکران این فیلم سینمایی را خواستار شد.

در ادامه کریمیان مدیر حوزه هنری نیز ضمن قدر دانی از اقدامات هنری خوب کانون در ایام اربعین و همکاری با موکب آل یاسین در کاظمین در خصوص همکاری در اکران این پویانمایی سینمایی قول مساعد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =